Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vakantiefietsinfodag met Rohloff info bij Bike Arena 3 maart - Forum Wereldfietser

Vakantiefietsinfodag met Rohloff info bij Bike Arena 3 maart

Interessant nieuws gezien op de site www.bikearena.nl van Bike Arena in Apeldoorn. De deelname is gratis:

Zaterdag 3 maart 2007 van 9.30 uur tot 12.00 uur organiseert Bike Arena Apeldoorn een Vakantiefiets informatie ochtend. Op de informatie ochtend wordt een workshop gehouden over wat de ideale vakantiefiets is, met veel extra informatie over de zogenaamde Rohloff naven. Aansluitend is er een ‘technische’ workshop “reparaties voor de vakantiefietser’.

Workshop “Ideale vakantiefiets”

Bike Arena geeft samen met Santos-bikes (uitgeroepen door ANWB Op Pad als beste vakantiefiets) een workshop “Wat is de ideale vakantiefiets”. Het antwoord op deze vraag is natuurlijk geheel afhankelijk van het gebruik en persoonlijke voorkeuren. Wordt de fiets bijvoorbeeld alleen gebruikt op verhard of ook op onverharde wegen. Is snelheid niet zo belangrijk maar comfort bijvoorbeeld weer wel. Hoeveel bagage neemt men mee. De diverse onderwerpen komen aan bod. Extra aandacht wordt besteed aan de specifieke Rohloff naaf en welke voordelen dit heeft voor vakantiefietsers.

Technische tips

Aansluitend op de 1e workshop krijgt de deelnemer in de werkplaats tips over hoe je het beste een fiets voorbereid op een fietsvakantie. En als men eenmaal onderweg is is het handig om te weten hoe men een aantal noodreparaties uitvoert. De deelnemers krijgen bijvoorbeeld informatie over het vervangen van remblokjes en kapotte spaken. Maar ook over welke reserveonderdelen je het beste mee kunt nemen.

Deelname

Voor deelname aan de workshops kan men zich opgeven via de mail: info@bikearena.nl

Fiore

Is die gelegenheid iets voor vereniging De Wereldfietser om zich daar te laten zien?

Leuk idee, ik ga waarschijnlijk zelf wel. Ik heb hier mijn eigen fiets gekocht en in onderhoud. Zaak is wel om op tijd te reserveren, de ruimte is behoorlijk beperkt !!