Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VSF T400 OF SANTOS 2.6 TRAVELMASTER ALU - Forum Wereldfietser

VSF T400 OF SANTOS 2.6 TRAVELMASTER ALU

IK WIL EEN NIEUWE FIETS KOPEN EN BEN AAN ET TWIJFELEN TUSSEN DE SANTOS TRAVELMASTER 2.6 ALU EN DE VSF T400 (ZONDER ROHLOFF). WELKE FIETS IS STERKER EN BETER VAN KWALITEIT?

EN WAAR IK NOG STEEDS OVER TWIJFEL BIJ DE VSF IS DE NAAF DYNAMO. IK BEN BANG DAT DEZE KWETSBAARDER IS TEN OPZICHTE VAN EEN GEWONE NAAF ZOALS DE DEORE NAAF VAN SANTOS.

VERDER HEB IK HET IDEE DAT SANTOS GEBRUIKT MAAKT VAN BETERE ONDERDELEN OP DE FIETS (MAAR MISSCHIEN VERGIS IK MIJ HIERIN) ZOALS DE VELGEN, STUUR/PEN EN ZADEL

BEN BENIEUWD WELKE FIETS JULLIE AANPRIJZEN WANT IK WEET HET NIET

Ik zou eerst eens op zoek gaan naar de CAPSLOCK (linksboven). :shock:

Je noemt twee merken van vele, een aluminium en een stalen fiets. Hoe ben je tot deze selectie gekomen? Wat ga je doen met de fiets?

VSF en Santos zijn heel verschillende fietsen, los van de kwaliteit van de onderdelen. Santos is MTB-achtig. VSF meer als een klassieke reisfiets. Dat voelt heel anders en smaken verschillen. Stap 1 is dus een proefrit.

Lisette

Op de VSF T400 Deore/LX zit dit jaar (vorig jaar niet) de DH3-N71 naafdynamo, die volgens Shimano van XT-kwaliteit is. Bij Santos kun je kiezen uit:
1. geen naafdynamo (dit werkt erg goed)
2. de Shimano DH3-N71
3. SON (nog mooier).

Maar zoals Lisette zegt, het zijn 2 heel verschillende fietsen :lol:

Eric

Ik ben tot deze selectie op basis van de wielmaat gekomen (26 inch). De VSF viel mij op door de prijs en de vele positieve reacties die op het internet (whisky dit forum) te lezen zijn.

Het verschil tussen staal en aluminium is voor mij niet zo belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind zijn goede (maar betaalbare! ik ben student) onderdelen en een sportieve houding op de fiets.

Mijn gevoel zegt mij dat Santos hierin sterker is dan VSF, maar zeker weten doe ik het niet. Ik ga er deze zomer mee door Europa fietsen zowel op als van de weg, dus dat is gelijk ook waar voor ik de fiets voornamelijk gebruik.

De VSF heeft een ijzersterke prijs-kwaliteit verhouding. Deze nieuwe Dawes overigens ook.

De Santos is wat dat betreft meer vergelijkbaar met confectiefietsen van Snel, Van Herwerden, Avaghon etc. Zoals gezegd is de Santos mtb-achtig. Als dat is wat je bedoelt met een sportieve zit, is die zeker het proberen waard. Maar er is dus meer interessants op de markt.

Met de VSF kun je overigens ook zonder noemenswaardige problemen de wereld rond.

Lisette

Dank je Lizette, maar ben echt nog aan het twijfelen. De Dawes kwam ik al een keer eerder tegen, maar ik vind de fiets gewoon echt heel lelijk en ja het oog wil ook wat. Ik denk dat het de Santos wel gaat worden, omdat ik toch meer voel voor de sportievere MTB houding. Maar wel bedankt voor de snelle reactie en de toegevoegde links (deze zijn leuk)

Denk ook eens aan Storck fietsen: www.storck-bicycle.de erg mooi vormgegeven.
ZERO55 schreef:IK WIL EEN NIEUWE FIETS KOPEN EN BEN AAN ET TWIJFELEN TUSSEN DE SANTOS TRAVELMASTER 2.6 ALU EN DE VSF T400 (ZONDER ROHLOFF). WELKE FIETS IS STERKER EN BETER VAN KWALITEIT?

EN WAAR IK NOG STEEDS OVER TWIJFEL BIJ DE VSF IS DE NAAF DYNAMO. IK BEN BANG DAT DEZE KWETSBAARDER IS TEN OPZICHTE VAN EEN GEWONE NAAF ZOALS DE DEORE NAAF VAN SANTOS.

VERDER HEB IK HET IDEE DAT SANTOS GEBRUIKT MAAKT VAN BETERE ONDERDELEN OP DE FIETS (MAAR MISSCHIEN VERGIS IK MIJ HIERIN) ZOALS DE VELGEN, STUUR/PEN EN ZADEL

BEN BENIEUWD WELKE FIETS JULLIE AANPRIJZEN WANT IK WEET HET NIET
Het zijn natuurlijk niet dezelfde fietsen, maar Santos is wel mooier afgewerkt, allemaal net ff pietsie preciezer, qua frame dan. Tegenwoordig kun je bijna aan elk frame de door jouw gewenste onderdelen laten op/aan schroeven. En als je ook off road gaat zoals je schrijft, denk ik dat je met de Santos iets beter af bent. Leuk dat Marco Storck noemt, ik ben zelf een hele tevreden Storck rijder. Ik heb hun allu "Multi-road" frame, het woord zegt het al, voor meerdere doeleinden geschikt.

En als aardigheidje: de frames van Storck gaan over de tekentafel bij de heren en dames van de Porsche autofabriek. Ze leveren hem alleen zonder moter :wink:

Moin!

Zoek maar eens op Whisky en T-400 ;)

Ik ben heel erg tevreden met de fiets. Ik had eerst de T-400 LX, nu heb ik de T-400 met Rohloff.
Je krijgt heel veel fiets voor heel weinig geld. Sneeuw, zand, blubber, asfalt, vlaktes, heuvels en bergen, de T-400 vindt het allemaal prima, ook met volle bepakking. Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.

Oh, en ik heb een SON naaf zodat ik onderweg batterijen kan laden 8).
Carl is zonder problemen met een SON naaf van Oostenrijk naar Bangkok gefietst: http://www.globetrotter.at.nr
marcoschriek schreef:Denk ook eens aan Storck fietsen: www.storck-bicycle.de erg mooi vormgegeven.
Hmm, ik koop een fiets vooral om op te fietsen :wink:
Afbeelding
Ziet er wel mooi uit natuurlijk maar die is vooral bedoeld voor creditcard hotel asfaltreizigers met een Porsche SUV volgauto geloof ik want bagagedragers en zo ontbreken. En niet geveerd maar wel MET big apple, heerlijk voor op rulle of modderige wegen. Gelukkig heeft die 'makkelijk' te onderhouden schijfremmen :roll:

Prima te gebruiken in combinatie met de Fastercard Titanium dus :D Afbeelding http://sheldonbrown.com/fastercard/index.html

Fiets de wereld (met een neutrale T-400),
Whisky

Duh!

whisky schreef:
marcoschriek schreef:Denk ook eens aan Storck fietsen: www.storck-bicycle.de erg mooi vormgegeven.
Hmm, ik koop een fiets vooral om op te fietsen :wink:
Afbeelding
Ziet er wel mooi uit natuurlijk maar die is vooral bedoeld voor creditcard hotel asfaltreizigers met een Porsche SUV volgauto geloof ik want bagagedragers en zo ontbreken. En niet geveerd maar wel MET big apple, heerlijk voor op rulle of modderige wegen. Gelukkig heeft die 'makkelijk' te onderhouden schijfremmen :roll:
Je zoekt wel erg in je eigen voordeel geloof ik nu. Als je een plaatje had gepakt van de Storck "Multi-road" blijft er niet veel over van je verhaal hierboven. Dit is wel heel subjectief. Je mag dan veel van je eigen fiets afweten en er blij mee zijn (en dat gun ik je ook) maar ergens een plaatje weghalen en hier plaatsen en dan weten waar het over gaat, is denk ik wel voor elke fiets een hele korte bocht.
Jouw fiets is zeker niet slecht maar er zijn gewoon ook nog andere, met voor jou daaraan het risiko dat ze beter zijn. Als ik het geld had ging ik ook met Campa rijden, maar aangezien dat niet het geval is, doe ik het met een uitstekend alternatief; Shimano. Maar ik ga niet mensen lopen afzeiken die wel met Campa rijden. Daar komt bij dat als je op de site van Piet de Wit was gaan kijken, je de Multi task daar wel degelijk met drager staat afgemoteerd en met de door jou zo geroemde Rohloffnaaf. En geen bloed aan je handen want Storck maakt al zijn frames zelf in Duitsland, en niet in lagelonen landen.

Haike schreef: Je zoekt wel erg in je eigen voordeel geloof ik nu. Als je een plaatje had gepakt van de Storck "Multi-road" blijft er niet veel over van je verhaal hierboven. Dit is wel heel subjectief. Je mag dan veel van je eigen fiets afweten en er blij mee zijn (en dat gun ik je ook) maar ergens een plaatje weghalen en hier plaatsen en dan weten waar het over gaat, is denk ik wel voor elke fiets een hele korte bocht.
Erm, de getoonde Storck Multitask wordt aangeprezen als: ...ob für die Stadt, die Fitness-Tour oder gar im Gelände... Big Apples + offroad = Big Applemoes.

Hier is hun andere 26' toerfiets, de Multitask Comfort:
Afbeelding.
Stukje beschrijving: ..ob für die Stadt, die Fitness-Tour oder gar im Gelände...
Weer een mooi design en ook voor offroad (mrt Big Apples) maar waar laat je daar je bidons nu weer? Dat is dan toch geen geschikte toerfiets? Naja, misschien voor een mooie Biergarten tour mit Bumsmusik :)

Hier is dan de meest 'neutrale' toerfiets, de 28' Multi-road:
Afbeelding
Nu wel geveerd (kan hier dus blijkbaar weer wel) en weer met 'onderhoudsvriendelijke en makkelijk te repareren' schijfremmen.
Kost met LX afmontage 1398E. Dan kan je nog geen bagage transporteren.

Bandengrootte is natuurlijk een geloofskwestie maar waarom hebben hun fietsen die bedoeld zijn voor het echte werk 26' big apple banden, zonder vering en hun 28' Multi-road wel vering? En waarom worden ze allemaal zonder bagagedrager geleverd?
Als ze nu een geveerde 26' fiets zouden hebben zonder schijfremmen en met bagagedrager en plek voor een paar petflessen/bidons en met een schappelijke prijs zou ik er er zo op wegrijden. Maar zoals het nu is heb ik het idee dat ze de consepten van een asfalt en offroadfiets door elkaar gehusselt hebben.

Met een voorkeur voor de T-400/Santos etc of 'afzeiken' (?) heeft dat niks te maken, wel met de praktische eisen waaraan een wereldfiets volgens mij moet voldoen.

Fiets de wereld (op een praktische fiets),
Whisky

Laat maar, whisky wil gewoon gelijk hebben.

whisky schreef:
Haike schreef: Je zoekt wel erg in je eigen voordeel geloof ik nu. Als je een plaatje had gepakt van de Storck "Multi-road" blijft er niet veel over van je verhaal hierboven. Dit is wel heel subjectief. Je mag dan veel van je eigen fiets afweten en er blij mee zijn (en dat gun ik je ook) maar ergens een plaatje weghalen en hier plaatsen en dan weten waar het over gaat, is denk ik wel voor elke fiets een hele korte bocht.
Erm, de getoonde Storck Multitask wordt aangeprezen als: ...ob für die Stadt, die Fitness-Tour oder gar im Gelände... Big Apples + offroad = Big Applemoes.

Hier is hun andere 26' toerfiets, de Multitask Comfort:
Afbeelding.
Stukje beschrijving: ..ob für die Stadt, die Fitness-Tour oder gar im Gelände...
Weer een mooi design en ook voor offroad (mrt Big Apples) maar waar laat je daar je bidons nu weer? Dat is dan toch geen geschikte toerfiets? Naja, misschien voor een mooie Biergarten tour mit Bumsmusik :)

Hier is dan de meest 'neutrale' toerfiets, de 28' Multi-road:
Afbeelding
Nu wel geveerd (kan hier dus blijkbaar weer wel) en weer met 'onderhoudsvriendelijke en makkelijk te repareren' schijfremmen.
Kost met LX afmontage 1398E. Dan kan je nog geen bagage transporteren.

Bandengrootte is natuurlijk een geloofskwestie maar waarom hebben hun fietsen die bedoeld zijn voor het echte werk 26' big apple banden, zonder vering en hun 28' Multi-road wel vering? En waarom worden ze allemaal zonder bagagedrager geleverd?
Als ze nu een geveerde 26' fiets zouden hebben zonder schijfremmen en met bagagedrager en plek voor een paar petflessen/bidons en met een schappelijke prijs zou ik er er zo op wegrijden. Maar zoals het nu is heb ik het idee dat ze de consepten van een asfalt en offroadfiets door elkaar gehusselt hebben.
Als je goed kijkt op de foto ,van de Multi-road zie je dat er drie bidonhouders op kwijt kan.
Verder blijf je de zaak afrekenen op die ene foto. Welnu de folder, van 2003 toont een Storck "Multi-road" met SL dragers voor en achter, SKS spatborden, V-brakes en pletscher standaard. Dus het is geen enkel punt om de fiets een andere opbouw te geven, als dat niet mogelijk was geweest, had ik destijds wel een andere keuze gemaakt. Waarom ze de fietsen nu geheel anders afbeelden dan toen weet ik niet. Naast een aantal andere hele goede reisfietsen vindt ik de Storck een waardevolle toevoeging in dit segment. Door elkaar husselen? Ik heb het al geschreven; de naam zegt het al "Multi-road" dus die indruk kun je omzetten in zekerheid. :wink:

marcoschriek schreef:Laat maar, whisky wil gewoon gelijk hebben.
"Het" wil gelijk hebben? Marco ik vind uitermate onbeschoft wat je hier doet. Als je er last van hebt, spreek me erop aan, dan weet je het meteen zeker of ik aleen maar gelijk wil hebben, want dan krijg je een antwoord, inplaats van nu te speculeren, en snelle conclusies te trekken.

Als je naar m'n berichten had gekeken kan je zien dat het inderdaad zo is dat ik Storck rij, maar dan had je ook kunnen zien dat ik nog nooit iemand een Storck heb willen adviseren alszijnde de beste fiets of iets dergelijks dat is gewoon onzin. Per slot van rekening ben jij de gene die begint over deze fiets.

Moin!
Haike schreef:
marcoschriek schreef:Laat maar, whisky wil gewoon gelijk hebben.
"Het" wil gelijk hebben? Marco ik vind uitermate onbeschoft wat je hier doet. Als je er last van hebt, spreek me erop aan, dan weet je het meteen zeker of ik aleen maar gelijk wil hebben, want dan krijg je een antwoord, inplaats van nu te speculeren, en snelle conclusies te trekken.
Marco bedoelde dat IK gelijk wilde hebben :D

De Multiroad is wel geschikt als 28" reisfiets maar hoe zit dat bij de Storck Multitask? Kan je daar ook bidons op kwijt?
Ik vindt het in ieder geval vreemd dat ze hun 26' fietsen aanprijzen voor offroad en er dan Big Apples op monteren op de foto en dat ook nog eens benadrukken in de reclame. Ik had hem liever met XR's of zo gehad en met vering, net als de Mutiroad, dan had ik hem misschien wel genomen ipv een Santos of T-400 :)

Fiets de wereld,
Whisky

whisky schreef:Moin!
whisky schreef:Marco bedoelde dat IK gelijk wilde hebben :D
Ja dat is me ondertussen duidelijk, ik heb dan ook mijn excuses aan Marco aangeboden
whisky schreef:De Multiroad is wel geschikt als 28" reisfiets
En hij geeft geen krimp, ook niet met volle bepakking met 71 km naar beneden en een berijder van 100 kg erop. Dat kan ik uit eigen ervaring er van zeggen.
whisky schreef: maar hoe zit dat bij de Storck Multitask? Kan je daar ook bidons op kwijt?
Sorry Whisky, maar over het algemeen weet je beter overweg te gaan met de PC en internet dan ik, en ik heb al geschreven waar je het kan vinden: bij Piet de Wit nederlandse importeur voor Storck fietsen en frames, kijk maar hier: http://www.pietdewit.nl/index.php?item=fietsen&id=22 Blijkbaar is het nu zo dat Multi-task als trekking wordt aangeboden, en Multi-road als hybride. Als je de policy daarachter wilt weten moet je bij Piet de Wit zijn of Storck in Duitsland en niet bij mij. Dat laatste moet toch voor jou een eitje zijn, lijkt me zo als je zelf in Duitsland woont.

whisky schreef:Ik vindt het in ieder geval vreemd dat ze hun 26' fietsen aanprijzen voor offroad en er dan Big Apples op monteren op de foto en dat ook nog eens benadrukken in de reclame.
Dat doen ze dus bij De Wit dan anders zoals reeds geschreven: Multi-task wordt als trekking aan geboden, Multi-road als hybride. Ik Overigens destijds alleen een frame gekocht en toen naar eigen wensen op gebouwd, ik neem aan dat dat nog steeds kan.

whisky schreef: Ik had hem liever met XR's of zo gehad en met vering, net als de Mutiroad, dan had ik hem misschien wel genomen ipv een Santos of T-400 :)
Ja, met een T400 ga je ook niet de Tour winnen.

Ja, met een T400 ga je ook niet de Tour winnen.
Hopelijk wel een wereldtour 8) Vanaf mei wordt de T-400 voor het echte werk ingezet. Ik ben benieuwd.

Fiets de wereld,
Whisky
Beste Fietsers!

De knoop is doorgehakt en het is uiteindelijk de Santos Travelmaster 2.6 alu geworden en ik hoop hem over 6 á 7 weken te kunnen befietsen. Dank u allen voor de reacties en het een beetje makkelijker maken van de keuze.
:lol:

Gefeliciteerd, goede keuze.