Naam spoorwegmaatschappij: NMBS/SNCB en NS-Internationaal
Traject: Brussel-Amsterdam
Datum: september 2006
Vervoerstarief fiets: € 12,- per enkele reis. Via de Treinreiswinkel € 10,- www.treinreiswinkel.nl
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: geen
Fiets tevoren aangemeld?: Kan niet. Treinkaartjes voor Belgie (ook met kortingen) en kaartjes voor de fiets naar Belgie, enkel en retour, kun je kopen via iedere kaartautomaat met beeldscherm op de NS-station. Alleen een kaartje voor de fiets terug vanuit Belgie lukt niet via de automaat in Nederland.
Ervaringen: De Internationale treinen tussen Brussel en Amsterdam zitten vaak vol, op zondagmiddag en zondagavond dikwijls bomvol! Het fietsenhok is dan ook geheel gevuld met mensen op de klapstoeltjes en staande passgiers, zodat er geen fiets meer bijkan. Pas vanaf Rotterdam komt er wat meer ruimte. Advies: stap op het beginpunt Brussel-Zuid in, dan heb je nog kans!!!!!! Sta tijdig klaar op het perron op de plek waar het fietsenhok komt. De trein heeft zeven rijtuigen. Achter de locomotief zijn twee 1e-klasrijtuigen. Daarachter zit het rijtuig met het fietsenhok. De locomotief kan ook aan de achterkant van de trein zitten. Dus gok een beetje op het midden: het derde of vierde rijtuig. Je moet met je fiets je soms echt door de meute naar voren dringen, anders zijn de klapstoeltjes in het fietsenhok al vol, terwijl er nog voldoende "echte stoelen" leeg zijn.
Heb geen medelijden met kinderwagens: elders in de trein is daar ruimte voor.
Helaas is dit alles de bittere realiteit.
Bijzonderheid:
De fiets kan niet mee in de Thalys!
Moderated: titel gelijk aan maatschappij.
Traject: Brussel-Amsterdam
Datum: september 2006
Vervoerstarief fiets: € 12,- per enkele reis. Via de Treinreiswinkel € 10,- www.treinreiswinkel.nl
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: geen
Fiets tevoren aangemeld?: Kan niet. Treinkaartjes voor Belgie (ook met kortingen) en kaartjes voor de fiets naar Belgie, enkel en retour, kun je kopen via iedere kaartautomaat met beeldscherm op de NS-station. Alleen een kaartje voor de fiets terug vanuit Belgie lukt niet via de automaat in Nederland.
Ervaringen: De Internationale treinen tussen Brussel en Amsterdam zitten vaak vol, op zondagmiddag en zondagavond dikwijls bomvol! Het fietsenhok is dan ook geheel gevuld met mensen op de klapstoeltjes en staande passgiers, zodat er geen fiets meer bijkan. Pas vanaf Rotterdam komt er wat meer ruimte. Advies: stap op het beginpunt Brussel-Zuid in, dan heb je nog kans!!!!!! Sta tijdig klaar op het perron op de plek waar het fietsenhok komt. De trein heeft zeven rijtuigen. Achter de locomotief zijn twee 1e-klasrijtuigen. Daarachter zit het rijtuig met het fietsenhok. De locomotief kan ook aan de achterkant van de trein zitten. Dus gok een beetje op het midden: het derde of vierde rijtuig. Je moet met je fiets je soms echt door de meute naar voren dringen, anders zijn de klapstoeltjes in het fietsenhok al vol, terwijl er nog voldoende "echte stoelen" leeg zijn.
Heb geen medelijden met kinderwagens: elders in de trein is daar ruimte voor.
Helaas is dit alles de bittere realiteit.
Bijzonderheid:
De fiets kan niet mee in de Thalys!
Moderated: titel gelijk aan maatschappij.