Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gezocht - Forum Wereldfietser

gezocht

Welke vrouw wil en heeft tijd om met mij een fietstocht te maken door azie.Ik heb nog geen ervaring maar sta te popelen om te vertrekken! Mijn leeftijd is 53.Het lijkt me leuk om samen de route uit te stippelen.Mijn idee is om te beginnen in thailand. Low budget.Spreekt je dit aan laat dan wat van je horen

Wie heeft er tijd en zin om met Willeke in Azie te gaan fietsen
hi willeke,

misschien zou je eens kunnen kijken op www.tourdethailand.com.
het is een engelse site en wordt binnenkort van meer informatie voorzien.
ook kun je kijken op www.covankessel.com

ik had helemaal geen plannen om te fietsen maar ik heb o.a. in azie (thailand, laos, vietnam, cambodja, nepal) gefietst en het was een fantastische ervaring.

succes en groet, axi
[quote="willeke"]Welke vrouw wil en heeft tijd om met mij een fietstocht te maken door azie.Ik heb nog geen ervaring maar sta te popelen om te vertrekken! Mijn leeftijd is 53.Het lijkt me leuk om samen de route uit te stippelen.Mijn idee is om te beginnen in thailand. Low budget.Spreekt je dit aan laat dan wat van je horen[/quote]
Hallo Willeke
Ik heet Yvette, ben 50 jaar heb ook nog niet zoveel fietservaring en ook mijn wens is Azie en low budget.
willeke schreef:Welke vrouw wil en heeft tijd om met mij een fietstocht te maken door azie.Ik heb nog geen ervaring maar sta te popelen om te vertrekken! Mijn leeftijd is 53.Het lijkt me leuk om samen de route uit te stippelen.Mijn idee is om te beginnen in thailand. Low budget.Spreekt je dit aan laat dan wat van je horen
Hallo Willeke

ik heb ook wel zin in een lange tocht door Azie. Ik fiets veel in Nederland en een buitenlandse langere tocht zie ik wel zitten Ben 50 jaar en kan in Sept 2007 weg. [/b]

Ik ben van plan een drieweekse groepsreis te organiseren in Thailand. Deze zal plaatsvinden in november 2007. Dat is net na afloop van de regentijd. Het is dan weelderig groen. Wat de temperatuur betreft is het ook een gunstige tijd. Niet al te heet: zeker niet in de bergen. De ca. 1000 kilometer lange tocht gaat van Chiang Mai naar Nong Khai (bij de vriendschapsbrug naar Laos over de Mekong).
Dit is een grotendeels rustige route langs plaatsen waar geen toerist komt.
De meeste overnachtingsplaatsen staan niet in de Lonely Planet. Mooiste stuk is het deel langs de Mekong. Maar ook andere delen zijn verrassend.
Deze tocht is ook prima als opstapje om ervaring op te doen voor een langere tour door door Azie. Na een paar weken met de groep heb je de kneepjes zo onder de knie, dat je zonder problemen alleen door kunt gaan.
In Chiang Mai wordt een nacht iets comfortabeler overnacht om bij te komen van de lange vliegreis. Daarna eenvoudigere hotels en guesthouses. Er zitten een paar leuke guesthouses bij met een persoonlijke sfeer en een heerlijk tuinrestaurantje en wat dacht je van een eigen hutje aan de Mekong. Een zonsopgang aan deze legendarische rivier is een unieke ervaring. 's Nachts dommel je in tussen de geluiden van de gekko's en andere nachtdieren. Een klamboe beschermt je tegen ongewenste insecten.
Een nacht wordt gekampeerd in een nationaal park. Tentjes en slaapzakken worden bij de kampwachters gehuurd. Kamperende Thais moet je gewoon meegemaakt hebben. Hun volume aan potten en pannen is groter dan hun tentjes. Je hebt alle kans dat je buren te uitnodigen om aan te schuiven, want die uitgebreide maaltijd kunnen ze nooit alleen op. Vraag wel of het mai phet is: net te heet, want sommige gerechten staan bol van de rode pepers.
Je kunt overdag met een groepje naar keuze meefietsen maar overdag ook je eigen weg gaan. Je komt andere leden van de groep ongetwijfeld tegen.
's Avonds heb je dan een gezellige apres-fiets met gezamenlijk eten. Ook al heeft iedereen die dag dezelfde route gedaan toch heeft iedereen weer eigen ervaringen. Leuke stof om uit wisselen.
Gemiddelde dagafstand is zo'n beetje 70 km. Er zijn een paar uitschieters van 100, maar deze zijn grotendeels vlak. Ook al zijn de wegen grotendeels rustig, er valt prima op te fietsen. Zit het je een dagje niet mee? Een pick up is zo geregeld.
Mail me voor meer informatie: b.sitters@pz.nl

Lijkt me erg leuk Bert.
Enig idee wat zo'n reis ongeveer kost?
Ik prik je niet vast op 500 euro.

Groet Hetty

Laten jullie een leuk bericht achter over hoe het gaat/is gegaan? Ik lees graag reisverhalen.