Additionally, paste this code immediately after the opening tag: cursus fietsherstellen - Forum Wereldfietser

cursus fietsherstellen

Hoi Allemaal,

Is er iemand van jullie die weet waar ik een degelijke cursus fietsherstellen kan vinden. Zelf volg ik een opleiding maar er is nauwelijks een cursus bij. Deze voldoet niet en is totaal onvolledig. Heeft er iemand een goede cursus hiervoor (ben bereid ervoor te betalen) of weet iemand waar ik die kan vinden.

Alvast bedankt.

Ria

De beste fietsreparatiecursus vind je natuurlijk bij de Wereldfietser. De aankondiging voor de nieuwe serie is er zo te zien nog niet. Hier vind je nog de oude: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3216

Voor een Belgische cursus, zie onze zustervereniging: http://www.vakantiefietser.be/fietsherstelcursus.asp
Wim

Je stelt de vraag op het Nederlandse forum dus krijg je ook een Nederlandse cursus :D Bij Eric Schuit van de Vakantiefietser in Februari a.s. zijn er drie avonden. kijk maar even hier; http://www.vakantiefietser.nl ga naar agenda/cursussen en je komt er wel. Is wel in Amsterdam.

Hoi,

Ja ik weet dat er goede fietsherstelcursussen zijn maar het gaat bij mij om een grondiger cursus en niet één van 1 dag of enkele dagen. Ik volg momenteel een opleiding fietshersteller maar het schriftelijk cursusmateriaal ervan is ondermaats. Ik weet dat er in Nederland een degelijke schriftelijke cursus bestaat bij INNOVAM. Heeft er iemand hier een exemplaar van? Ik geloof dat deze uit 3 delen bestaat. Ofwel een degelijk boek, niet over fietskleding e.d. maar enkel en alleen over de technische aspecten van de fiets.

Heel hertelijk bedankt voor jullie reactie.

Ria

ria schreef:Hoi,

Ja ik weet dat er goede fietsherstelcursussen zijn maar het gaat bij mij om een grondiger cursus en niet één van 1 dag of enkele dagen. Ik volg momenteel een opleiding fietshersteller maar het schriftelijk cursusmateriaal ervan is ondermaats. Ik weet dat er in Nederland een degelijke schriftelijke cursus bestaat bij INNOVAM. Heeft er iemand hier een exemplaar van? Ik geloof dat deze uit 3 delen bestaat. Ofwel een degelijk boek, niet over fietskleding e.d. maar enkel en alleen over de technische aspecten van de fiets.

Heel hertelijk bedankt voor jullie reactie.

Ria
de beroepsopleiding in nederland loopt via ROC's. Die doen ook avondopleidingen, en het is ook vaak mogelijk om een cursus op maat samen te stellen.

http://www.roc.nl/default.php?fr=sector ... l&type=MBO

Een paar dagen stage lopen bij Marten zal je vooral heel veel praktische zaken leren.

Maar wees heel specifiek wat je wilt leren. Een bakfiets is weer anders dan een vakantiefiets en een Sturmey-Archer naaf is weer anders dan een Rohloff. Sommige fabrikanten (Shimano, Rohloff en Magura) hebben DVD's waarop filmpjes staan hoe je het e.e.a. moet repareren en onderhouden.

Ik heb hier nog wel een oud boek van de Innovam. Die kan ik je toesturen als je wilt.

ria schreef:Hoi,

Ja ik weet dat er goede fietsherstelcursussen zijn maar het gaat bij mij om een grondiger cursus en niet één van 1 dag of enkele dagen. Ik volg momenteel een opleiding fietshersteller maar het schriftelijk cursusmateriaal ervan is ondermaats. Ik weet dat er in Nederland een degelijke schriftelijke cursus bestaat bij INNOVAM. Heeft er iemand hier een exemplaar van? Ik geloof dat deze uit 3 delen bestaat. Ofwel een degelijk boek, niet over fietskleding e.d. maar enkel en alleen over de technische aspecten van de fiets.

Heel hertelijk bedankt voor jullie reactie.

Ria
In dat geval kun je terecht bij uitgeverij Innovam drie delen over de fiets.
Eerste deel heet "praktische fietstechniek" ISBN: 90405 22111 kost €22,50 Ik zelf heb dat deel liggen daterend uit '77 toen Innovam nog gewoon "Vam" heette, goede en duidelijke uitleg, Tabellen van bandenmaten in etro en wat dat dan weer is in inches enz. De druk van heden ten dage ken ik niet, maar dit is wel gemaakt voor de beroepsuitoefenaar. Volgende twee delen over fiets (schrik niet) zijn €90,- Jaha; :D zege en schrijven NEGENTIG eurodingense per deel Alstublieft en eet u smakelijk. :wink:

Hoi Haike,

Bedankt voor je info. Ondertussen heb ik een (weliswaar andere) cursus op de kop kunnen tikken. Deze lijkt mij ook degelijk en bruikbaar.
Alvast bedankt voor je snelle en vriendelijke reactie.
Groetjes,

Ria

ria schreef:Hoi Haike,

Bedankt voor je info. Ondertussen heb ik een (weliswaar andere) cursus op de kop kunnen tikken. Deze lijkt mij ook degelijk en bruikbaar.
Alvast bedankt voor je snelle en vriendelijke reactie.
Groetjes,

Ria
Graag gedaan, en veel succes er mee, maare........ welke cursus is dat dan, als ik vragen mag? :wink:

Hoi,

Ja dat is zo'n amalgaan van van alles en nog wat bij elkaar gestopt. Kopieën uit allerhande boeken enz. Ik heb die zoveel mogelijk gebundeld en per onderwerp bij elkaar gestopt. Het meeste ervan voldoet voor mij.

Nog vele fietsgroetjes van

Ria