Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vraag 1" balhoofd - Forum Wereldfietser

vraag 1" balhoofd

Het balhoofd (Levin Tange) van mijn racefiets was niet meer af te stellen, (putjes in de schalen), dus een nieuw balhoofd gekocht, maar deze blijkt een buitendiameter van Ø30,2mm te hebben, mijn oude is Ø30mm.

Ik neem aan dat het persen van dit te grote balhoofd niet aan te raden is.

Klopt het dat hier zo'n klein verschil in afmetingen is, en is deze 30mm nog te krijgen?

Het nieuwe balhoofd is overigens ook een Levin Tange, maar dan een MTB-225.

Gideon
Tommy schreef:Het balhoofd (Levin Tange) van mijn racefiets was niet meer af te stellen, (putjes in de schalen), dus een nieuw balhoofd gekocht, maar deze blijkt een buitendiameter van Ø30,2mm te hebben, mijn oude is Ø30mm.

Ik neem aan dat het persen van dit te grote balhoofd niet aan te raden is.

Klopt het dat hier zo'n klein verschil in afmetingen is, en is deze 30mm nog te krijgen?

Het nieuwe balhoofd is overigens ook een Levin Tange, maar dan een MTB-225.

Gideon
Is de volgende verrassing dat de vorkring 27 inwendig ipv 26.4? Dan heb je een japans frame dat de JIS norm aanhoudt. Als je geen JIS balhoofd kunt vinden zou je het frame en vork kunnen laten vlakken
m-gineering schreef:Is de volgende verrassing dat de vorkring 27 inwendig ipv 26.4? Dan heb je een japans frame dat de JIS norm aanhoudt. Als je geen JIS balhoofd kunt vinden zou je het frame en vork kunnen laten vlakken
Bedankt, ben bij de fietsenmaker langs geweest, wordt inderdaad vlakken.

Gideon