Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar de Ardennen - Forum Wereldfietser

Naar de Ardennen

Hoi,

Ik ben van plan om volkende week (tussen kerst/oude en nieuwe), een paar dagen te gaan wandelen, en evt een beetje fietsen in de Ardennen.

Ik ben nooit in de Ardennen geweest, heeft iemand een tip om een leuk en mooi plek om een paar dagen buiten te zijn( het liefst een plek waar er nog een camping open is!!!...woord moelijk denk ik)

bedankt alvast

shane

Wij kwamen in augustus door de Belgische Ardennen. Kijk maar eens op onze site. In de omgeving van Houyet kun je mooi fietsen en wandelen. Dichtbij ligt het pittoreske dorpje Celles met bijbehorend kasteel.
Vanaf de camping Houyet ligt een voormalig spoorlijntje, Réseau Autonome de Voies Lentes, hetgeen als fiets- en wandelpad langs dorpjes naar het zuiden loopt.
In Houyet is een goede camping (tegenover station) met restaurant en sanitair met wasmachine en droger. Zwembad raad ik je nu af :lol:
Of deze open is -eigenaar woont naast de camping- bel even http://www.houyet.org/nl/campings.htm

Hi, zelf al vaak vertoeft in de Belgische ar dennen.

Misschien eens rond gaan kijken in de buurt van het plaatsje Durbuy, ligt een stukje boven Luik, erg leuk gebied en veel wandel mogelijkheden (oa GR paden ed, lokaal een aantal outdoor toko's dus altijd wel wat te vinden) of anders wat hoger gaan zityten in Luxemberg? zeker ook heel erg mooi en met OV wat beter te bereizen.

Succes

Bas

Google maar eens op Durbuy!

Als je het eerste deel koopt van "Langs oude wegen" van Clemens Sweerman en Aart van Rossum uitgegeven bij Pirola, heb je:

Een fantastisch fietsroute boekje wat begint vanaf Maastricht/Aken en dan vrijwel onmiddellijk de Ardennen induikt.

En achterin staat een lijst van campings met tellno. en adresen en tot wanneer ze open zijn.

Ik tel een stuk of tien die dat zijn tot 31-12.
Lijst van Hotels is ook aanwezig, en nog veel meer.

Durbuy is inderdaad een mooie uitvalbasis voor fietstochten in de Ardennen.
Mochten alle campings dicht zijn dan is overnachten op het kasteeltje van het hoofdkwartier van de Hare Krishna in Durbuy ook een mogelijkheid (eigen kamer met bad 29euro, slaapzaal 8 euro). Is weer eens iets anders!
http://www.radhadesh.com/index.php?id=88

Wat het ook mag worden, veel plezier.

Fred

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, ik heb nu iets om mee te beginnen. Ik ga proberen om een camping te vinden, maar ja ik ben wel een watje, dus geen skinny dippen, en het is altijd handig om een hotel/guesthouse achter de hand te hebben. Maar ja 3 weken met de trien door siberia is vorige maand ook gelukt dus dit moet ook kunnen:)

Ik vind het gewoon fijn om een paar dagen in het natuur te hebben eff weg van de onzin van de feestdagen(alleen mijn mening hoor, neem me niet kwailijk;))

Ik zal jullie op de hoogte houden, en op mijn verlang lijst voor de kerst....iets boven nul 's avonds zal wel fijn zijn hehe.

groetjes

Hoi Lugs,

Ik vertrek zaterdag aanstaande naar de Ardennen om een paar dagen lekker te kunnen fietsen (ook ik doe dit liever dan de verplichtingen van kerst) mijn verblijf is in Fraipont, een huis van Nivon (natuurvriendenhuis)http://www.nivon.nl/ Misschien ook een leuke tip voor jou, er zijn er daar 4 in de omgeving. Suc6.

Groet Ad

Hey,

ik ben al een paar keer in de ardennen gaan fietsen. Ik klim graag en dan is de streek rond Malmedy geweldig. Spa, Eupen, Jalhay, Monschau (Duistland), St-Vith, het meer van Butgenbach, Schoppen (klein prachtig dorpke), de weg naar Waimes, niet de N-baan maar een zijweggetje is een gewldig steile klim. Daar kan je zalig fietsen. Der zijn jeugdherbergen in St-Vith, Malmedy, Luik, Tilff en Voeren, dus de Provincie Luik is voor een tentloze fietstocht ideaal. Ik trek er ook nog eens naartoe en als ik ooit naar Frankrijk of Duitsland vertrek, ga ik er zeker een extra dagje door toeren.

Zie voor een leuke route door de Ardennen en Oostkantons mijn gids FIETSEN BIJ DE ZUIDERBUREN, met veel informatie en accommodaties. Deze route is niet al te zwaar met in het begin tot aan Durbuy zelf bijna helemaal vlak,

Lees de volgende reactie:

Beste meneer Sitters,
Met veel plezier hebben wij deze zomer de Ardennen/Oostkantons route
gefietst uit uw boek 'Fietsen bij de Zuiderburen'. We zijn vanaf
Maastricht vertrokken (Rianne studeert in Maastricht) en we zijn twee
weken op vakantie geweest, waarin we de hele route hebben gefietst. We
hadden een klein tentje meegenomen, en waren dus erg blij met de
campingtips langs de route. We zijn op gewone fietsen (4 versnellingen
en 7 versnellingen) gegaan, dus we hebben niet alle bergen fietsend
bedwongen.
We vinden het echt een supermooie route, die we met veel plezier
hebben gefietst. We hebben echt een vakantie gehad om niet te
vergeten! Deze e-mail is dan ook vooral bedoeld om te zeggen dat we
dankzij het boekje Fietsen bij de Zuiderburen een hele leuke vakantie
gehad hebben.  

Met vriendelijke groeten,
Rianne en Lotte (21 en 19 jaar)

Zie voor meer informatie over de gids:
www.fietswegen.nl

Hoi,

In de Ardennen zijn vele campings het hele jaar open. Kijk maar eens op www.campingbelgique.be of op www.wallonie-tourisme.be Behalve de route van Bert kan je natuurlijk ook mijn fietsen langs brouwerijen route dwars door de Ardennen volgen.

Rutger
www.rutgersreizen.nl
schrijver van "fietsen langs brouwerijen"