Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cannondale toring classic - Forum Wereldfietser

Cannondale toring classic

Hallo allemaal.

Na lang zoeken heb ik (voorlopig) mijn nieuwe fiets gevonden

Cannondale Touring Classic. :D :lol:

Reden:

Ik heb een aantal jaren een racefiets gebruikt voor het woon-werkverkeer, beviel prima.
Ik fiets relatief lange afstanden op geasfalteerde wegen (d.w.z. ongeveer 100 km /dag waarbij ik zelf wil beslissen of het er 5 of 130 km/dag worden). Ik reis dus met tentje etc..
Aluminium geeft voor mij een “steviger” gevoel.

Overige gegevens:

Planning route 2007:

• Midden-Limburg naar Parijs
• Naar Charité-sur-Loire (via de rivier Loire) naar Vézelay.
• Richting Luxemburg.
• Via Diekirch naar Maastricht ( ruwweg via Sint Vith, Malmedy en Eupen)
• Dan Back Home. (Honey, here’s Johnny) :twisted:

Als aanpassingen wil ik laten uitvoeren:

• Cranckset: Truvativ FireX
• Cassette: Sram 12–34 of gelijkwaardig
• Ketting: Aangepast aan aandrijving.

Voordat er een godsdienstoorlog uitbreekt over wel of niet:

• Aluminium of staal, titanium en/of carbon; ben ik iets vergeten?
• Geen Cannondale maar Santos, Snel, Koga Myata,
Jan Janssen. Velotraum of Patria etc.

Mijn vraag is eenvoudig doch simpel:

Kan ik met deze Cannondale mijn geplande routes (wil nog een keer naar Santiago en Rome fietsen) volbrengen of zijn er negatieve ervaringen?

Welke aanpassingen zou ik nog extra “moeten” doen?

Heb je een linkje naar de specs van je nieuwe fiets?

Ik vermoed dat de wielen en de bagagedragers het meest kritisch zijn.

Staal of alu is genoeg over gezegd. Beide zijn ok voor zo'n reis.

De andere merken die je noemt leveren vast ook goede vergelijkbare fietsen. Ga er eens op zitten en kijk welke je het beste past. Aan een fiets kun je een boel versleutelen, maar aan de pasvorm slechts beperkt. Uit een ander draadje: let op dat bij een ahead-systeem het stuur hoog genoeg zit, want daar valt niet veel meer aan te verstellen.

Succes
Lisette

hierbij een link

http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce/ur ... l-7TR.html

ik heb zelf al 15 jaar een cannondale ST 800. Inderdaad lekker vlot,
en prima om met bepakking te fietsen.

Afbeelding

Erg zwaar onverhard zoals in IJsland is niet echt aan te raden.
Voor de rest heb ik daar overal mee gefietst zoals in Noorwegen, Alpen, Canada.

groet

Luddo

Ik zie niet speciaal problemen. Wel zou ik proberen er een iets bredere band op te monteren. 42 mm past vast ook wel.
Wim
ger1 schreef:Hallo allemaal.

Kan ik met deze Cannondale mijn geplande routes (wil nog een keer naar Santiago en Rome fietsen) volbrengen of zijn er negatieve ervaringen?
Als tie past en de voorderailleur kan met het crankstel overweg zie ik maar twee bezwaren.

Wat voor dragers zitten erop? De 2007? Tubus uitvoering lijkt me te prefereren boven wat er op het plaatje bij Erik te zien is.

Op de C website staat dat er 1.8mm spaken inzitten :shock: . Zeker met de ruime gaten van de LX-naven is dat vragen om ellende. Vervangen (in ieder geval in het achterwiel) door 2.0-1.8mm butted spaken voor je vertrekt :!:

Dat van die spaken is volgens Cannondale een drukfoutje. In de folder staat ook DT Competition 1.8. Voor zover ik weet bestaan deze spaken niet, en zijn het dubbelbutted 1.8-2.0

Marco

Misschien is het gezichtsbedrog, maar op de foto komt het frame bij mij wel als heel kort en gedrongen over. Maar een foto en de fiets in werkelijkheid zien kan een groot verschil zijn.

Hallo allemaal.

Bedankt voor jullie aandachtspunten.
Zal ze zeker mee nemen bij de definitieve samenstelling van de fiets

Ger