Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsververvoer met BasiqAir en fietsen naar centrum Sevilla - Forum Wereldfietser

Fietsververvoer met BasiqAir en fietsen naar centrum Sevilla

:?: Hallo collega fietsers,
Ik ga binnenkort 4 weken in Andalusie fietsen, o.a. routes uit het boekje van Luc Oteman. Ik vlieg met BasiqAir aan op Sevilla en vertrek weer vanaf Malaga. Ik heb nog 2 vragen:
1. Hoe fiets je het handigst/veiligst van het vliegveld van Sevilla naar het centrum?
2. Doet BasiqAir moeilijk over het gebruik van de bekende fietshoes die ik bij de Fietsvakantiewinkel heb gekocht? Doordat aankomst- en vertrekpunt verschillend zijn, is een fietsdoos geen optie.

Beste Valentijn,

Fietsen vanaf het vliegveld van Sevilla naar de stad kan alleen via de snelweg. Je volgt op het vliegveld de borden Sevilla en je komt op die snelweg. Er zijn wel brede vluchtstroken. Na ca. 2 km zijn er regelmatig ventwegen naast de snelweg. De snelweg wordt langzamerhand de Avenida Kansas City. Je blijft rechtuit fietsen en voorbij het station kom je bij het centrum. Voor het centrum moet je naar rechts. Het Spaans verkeersbureau heeft een plattegrondje van Sevilla.
Basisq Air deed bij mij vorig jarig niet moeilijk over de hoes van de Fietsvakantiewinkel. Niet op Schiphol en ook niet op de luchthavens van Sevilla, Madrid en Barcelona.
Veel plezier. Vergeet niet te fietsen in de Cabo de Gata ten oosten van Almeria: een van de weinige stukjes fraaie kust in Spanje met een maanlandschap. Helaas zit Spanje er voor mij dit jaar waarschijnlijk niet in.
Hallo Valentijn,

Ik ben vorig jaar met Basiqair van Amsterdam naar Madrid gevlogen en van daaruit verder door Andalucia gefietst.

http://members.chello.nl/m.vanrossum6/S ... /index.htm

Madrid - Toledo - Consuegra - Cordoba - Sevilla - Cadiz - Tarifa - Ronda - Malaga - Granada - Malaga en nog wat routes ertussenin.

Voor een meer gedetaileerde route zie:
http://members.chello.nl/m.vanrossum6/S ... /route.txt


Ik had bij de Boerenbond een stuk zeil gekocht waar ik de fiets in kon doen.
Het zeil dat je bij de fietsvakantiewinkel kan kopen was me iets te klein.
Op Schiphol moest ik geloof ik zo'n 45 Euro betalen om de fiets mee in het vliegtuig te krijgen (retour).
1 trapper kreeg ik er niet af, maar daar deed men niet moeilijk over.
Ik zag ook andere mensen die niet eens het stuur verstelden.

De terugvlucht ging van Malaga naar Rotterdam.
Hiervoor kun je het best op een camping in Torremolinos gaan staan. Vliegveld is 10 min fietsen ervandaan.

Naast het vliegveld van Sevilla ligt een camping.
En er lopen enkele snelwegen langs het vliegveld/camping.
Je kan de tip van Bert volgen. Gewoon de weg (rechtdoor) blijven volgen.

Omgeving Guadix ziet er ook heel mooi uit.
Daar werden voorheen Westerns opgenomen.
Tevens veel grotwoningen.
Helaas heb ik het vorig jaar overgeslagen.

Nog een hoop fietslinks:
http://members.chello.nl/m.vanrossum6/fietslinks.htm


Succes.
Groeten, Michael

In mei ben ik met Basiq Air naar Portugal gevlogen, fietshoes gebruikt en dit was absoluut geen probleem. Ze zijn overigens behoorlijk streng met het gewicht, overbagage kost echter 'slechts' 5 euro per kg. Sinds kort worden er ook geen maaltijden meer geserveerd, wel koffie en versnaperingen tegen betaling, duur dus. Succes!