Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SPD-pedalen en detectiepoortjes - Forum Wereldfietser

SPD-pedalen en detectiepoortjes

Lopen jullie op Schiphol en andere luchthavens ook probleemloos met je metalen SPD-plaatjes onder je schoenen door de metaaldetector poortjes?

De laatste keer, afgelopen Juli, vond ik het toch mijn plicht dit eens te melden bij de douane, maar het enige gevolg was dat ik tamelijk bits werd gesommeerd door te lopen. :?

Het geeft toch te denken want de beveiliging is volgens mij zo lek als een mandje voor shoe-bombers.....

In London Heathrow moeten alle passagiers hun schoenen uit doen en met tassen, riemen etc. op een lopende band leggen om door zo'n scan-apparaat te gaan. Enorm tijdrovend gedoe.

Lisette

Het is inderdaad waar dat je zo kan doorlopen met die metalen plaatjes onder je schoenen. Vaak gaat niet eens het allarm af. De laatste keer ging bij mij voor het eerst het alarm af maar uiteindelijk concludeerden ze dat dat door mijn broekknoopje kwam :roll:
Tijdens de terugvlucht kon ik ineens wel zonder problemen door het poortje terwijl ik dezelfde broek en ook fietsschoenen met de spd-plaatjes aanhad.

Ik ben helemaal geen zenuwachtig type, en ik leef in Amsterdam, in een smeltkroes van allerlei mensen en culturen. Twee verdieping lager in hetzelfde gebouw waar ik woon heb ik een buurvrouw die Rechter is. Om de hoek zit een buitenlandse bakker, lid van de grijze wolven, en smokkelt mensen. Nog weer iets verder zit een uitstekende soharma tent gedreven door een arabier waar ik mijn hand voor in het vuur durf te steken. Om de andere hoek begint de Albert Cuypmarkt waar kooplieden tussen zitten waar ik graag kom, en anderen waarmee ik nog niet eens koffie mee zou willen drinken.

Ik ken een advocaat-generaal (dat is een officier van justitie maar dan bij het gerechtshof) en voor thuis heeft-ie een illegale schoonmakster zonder verblijfsvergunning en werkvergunning in dienst. Overigens betaalt hij haar naar behoren maar wel zwart.

Maar is het nou verstandig om lieden die hier meelezen en wel echt kwaad in de zin hebben wijzer te maken dan nodig is?
Ik wil jullie dat toch even als overdenking meegeven.

Ik snap hier niets van. Ik neem meestal 2 paar schoenen mee, 1 met SPD plaatjes (gaan in de bagage) en 1 paar lage wandelschoenen die ik in het vliegtuig aan heb. Het is me al verschillende keren overkomen dat het alarm afging en in Shannon (Ierland) moest ik de schoenen zelfs uitdoen en op de band leggen. Arme mede passagiers. Oorzaak stalen ringetjes voor de veters.

Harry

Hallo,

Leg mij een ding uit...
Waarom zou je in vredesnaam fietsschoenen aantrekken in het vliegtuig?
TRAP je de Boeing zelf de lucht in ofzo? :shock:
Of heb je een opklapbare spinfiets in je rugzak zitten voor onderweg??

Je druk maken om shoebombers...
Nee, in een vliegtuig stappen met SPD-plaatjes is normaal.....

Maar goed.. Ik hoop niet dat je in een trapvliegtuig hebt gezeten, want het lijkt me erg vermoeiend... Zo'n turbine-motor op gang te houden.. :roll:

Veel succes verder met trappen,
Groeten,

Dhr. S.P.D. Schoen

nee

Jeroen Kuijt schreef:
vjevvmew schreef:Hallo,

Leg mij een ding uit...
Waarom zou je in vredesnaam fietsschoenen aantrekken in het vliegtuig?
TRAP je de Boeing zelf de lucht in ofzo? :shock:
Ha ha ha... heel grappig,
Ik snap het SPD verhaal ook niet helemaal. Het eerste wat ik dacht toen ik dit verhaal las "Waarom trek je in vredesnaam fietsschoenen aan in een vliegtuig?".

Omdat IK maar een paar schoenen meeneem tijdens mijn fietsvakantie en dat zijn natuurlijk mijn fietsschoenen. Ik weet niet wat jij draagt tijdens de vlucht, Jeroen? Zeker je vliegschoenen :lol:

Oke, ik heb wel altijd een paar slippers mee. Maar deze doe ik bij mijn bagage omdat ze lichter van gewicht zijn en minder ruimte innemen in mijn tassen. Dat scheelt dus in gewicht en in omvang. Daar had je zeker nog niet over nagedacht, he?! :wink: Om die reden draag ik dus ook mijn lange broek en jack tijdens de vlucht. Snappie??

O, en op welk vliegveld moet je uren wandelen?? Of neem jij je inklapbare loopband mee in het vliegtuig??

nee

Tegenwoordig moeten alle schoenen uit bij de douane. Dit topic is daarmee een non-topic geworden.

P.S.
Wel even schone sokken aan (na je fietsvakantie) voordat je bij de douane komt!