Additionally, paste this code immediately after the opening tag: West Tibet - Forum Wereldfietser

West Tibet

Hallo,
Ik ben van plan om dit voorjaar te vertrekken voor een tocht vanuit bv Gilgit over de Karakoram highway naar Kashgar en van daar richting Tibet (Aaksai chin, Ali, Kailash) en dan naar Lhasa of Khatmandu. Waar ik daar na naar toe ga dat weet ik nog niet en laat ik afhangen van waar ik dan zin in heb (omhoog naar Mongolië, rechtdoor oost Tibet en dan naar Laos, of naar beneden India in).

Nu mijn vraag, wie heeft er zin om (een deel) mee te fietsen?

Mij idee is om van de omgeving te genieten niet de route zo snel mogelijk af te leggen. Zo wil ik bijvoorbeeld in de karakoram wat trekken en zeker de Kailash kora lopen en een bezoek aan de Ruins of old gude kindom brengen.

Ik ben twee keer eerder in Tibet geweest (niet op de fiets) en heb gereisd door India en Nepal.

Ik ben een man van 28 en woon in Amsterdam.

Wie oh wie heeft er tijd en/of zin om in het voorjaar een stuk met Tijn te fietsen in Pakistan, Tibet en/of Nepal.

Hoi Tijn,

Het klint alsof je je huiswerk al goed gedaan hebt.

Om eerlijk te zijn is de kans klein dat ik mee kan maar wie weet.

Hoe ga je de permit issue met Tibet aanpakken?

Groet,

Stijn
tijn schreef:Hallo,
Ik ben van plan om dit voorjaar te vertrekken voor een tocht vanuit bv Gilgit over de Karakoram highway naar Kashgar en van daar richting Tibet (Aaksai chin, Ali, Kailash) en dan naar Lhasa of Khatmandu. Waar ik daar na naar toe ga dat weet ik nog niet en laat ik afhangen van waar ik dan zin in heb (omhoog naar Mongolië, rechtdoor oost Tibet en dan naar Laos, of naar beneden India in).

Nu mijn vraag, wie heeft er zin om (een deel) mee te fietsen?

Mij idee is om van de omgeving te genieten niet de route zo snel mogelijk af te leggen. Zo wil ik bijvoorbeeld in de karakoram wat trekken en zeker de Kailash kora lopen en een bezoek aan de Ruins of old gude kindom brengen.

Ik ben twee keer eerder in Tibet geweest (niet op de fiets) en heb gereisd door India en Nepal.

Ik ben een man van 28 en woon in Amsterdam.

Hallo Tijn,

wat toevallig, ik ga samen met andere vrienden ook naar het Karakoram in juli dit jaar.
Wanneer wil jij gaan?
wij zijn van plan om 3 of 3,5 week te gaan fietsen en ook een paar dagen in china te fietsen. we zullen ongeveer 80 km per dag fietsen. Dit hangt natuurlijk af van waar en hoe stijl we moeten gaan fietsen.. Het is veel klimmen, dus denk dat het per dag wel iets minder zal worden.

Als je zin hebt, kunnen we wel eens kijken of je misschien (een gedeelte) met ons mee kan fietsen?

ik hoor het wel van je.

groeten Yvette
Dag stijn,

Ik solofiets nu in India, maar ben van plan in het voorjaar via de Karakoram Highway naar Kashgar te fietsen. Wanneer ben je in Islamabad (of Gilgit)?
Misschien kunnen we een stuk samen fietsen.
Garry

Vondt deze website met zeer goeie kaarten van de KKH

http://www.johnthemap.co.uk/pages/kkh_page1.html

groet,

Stijn

Wat een hoop berichten opeens!

@ Stijn: Wat betreft het permit gebeuren weet ik het nog niet helemaal, ofwel in Alli boete betalen en pirmit kopen of helemaan geen permit regelen en kijken wat er gebeurd zie bericht Karin en Peter in http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 1&start=20

@ Yvette en Garry: ik vertrek 3 maart voor een maand turkije daarna vlieg ik op 3 april naar islamabad.

@ Garry: 4 april ben ik dus in Islamabad. voor zo ver ik heb kunnen achterhalen gaat de Kunerjab pass meestal 1 mei open en dan wil ik er in verband met het weer in Tibet ook zo snel mogelijk overheen. Ik ben van plan de bus naar Gilgit te nemen.

@ Stijn: bedankt voor de link!

Hoi Tijn,

Dat zijn inderdaad goede recente updates over de route.

Goed iedee om de bus naar Gilgit te nemen, het eerste gedeelte van de KKH, kan erg gevaarlijk zijn vanwegen rovers, het gebied staat daar berucht om. Tien jaar geleden ben ik daar beschoten, en een man in de bus voor mij kreeg toen een kogel in zijn been, geen pretje met nog twaalf uur in de bus, voordat we bij het eerste ziekenhuis waren. Affijn.. Ten noorden van Gilgit, kom je in Hunza, daar is het veel relaxter. Zo wie zo nooit s'nachts fiesten.

Man, I want to go!

Groet,

Stijn

Dag Tijn, Ik ben nu in Kathmandu en zal niet op een jouw gelegen tijdpunt in Islamabad of Gilgit zijn. Misschien later...een keer...
Garry

stijn de klerk schreef:Hoi Tijn,

Dat zijn inderdaad goede recente updates over de route.

Goed iedee om de bus naar Gilgit te nemen, het eerste gedeelte van de KKH, kan erg gevaarlijk zijn vanwegen rovers, het gebied staat daar berucht om. Tien jaar geleden ben ik daar beschoten, en een man in de bus voor mij kreeg toen een kogel in zijn been, geen pretje met nog twaalf uur in de bus, voordat we bij het eerste ziekenhuis waren. Affijn.. Ten noorden van Gilgit, kom je in Hunza, daar is het veel relaxter. Zo wie zo nooit s'nachts fiesten.

Man, I want to go!

Groet,

Stijn

:wink: Een goed idee om de bus te nemen omdat een man voor je een kogel door zijn been in de bus kreeg?? :wink:

Het wordt druk op de KKH. Ik ben nu nog in Amritsar (India), wachtend op een pakje dat maar niet komt, maar begin april ben ik in Islamabad. Het lijkt me leuk om weer eens wereldfietsers tegen te komen en gelet op de berichten zal dat denk ik geen enkel probleem op leveren.

Flip van Dyke
www.stukkiefietsen.com

Ha Flip,

als het pakje nog heeeel lang op zich laat wachten zie je ons ook nog :D
Zullen we dan een mooi boek voor je mee nemen? Verstand op 0, blik op oneindig? :P

goede reis!

Freek