Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste Koga Miyata Signature op Bike Motion beurs - Forum Wereldfietser

Eerste Koga Miyata Signature op Bike Motion beurs

Vrijdagmiddag om 15.00 uur wordt de eerst Koga Miyata Signature uitgereikt aan ondergetekende.

Op de site van Koga kun je vanaf dan je eigen fiets samenstellen. Ik heb er al een tijdje mee proefgedraaid, en het ziet er gelikt uit (zij het een beetje traag). En hoe mijn fiets eruit ziet: Ach, Rohloff, HS33, Tubus, SON, Schwalbe. Ik zal na mijn tocht door China, Vietnam en Laos een testrapport op dit forum plaatsen. :lol:

De site is vanaf 20 oktober toegankelijk.
http://www.koga-signature.com/koga-signature.aspx

En hoe mijn fiets eruit ziet:
Eric zet je hier of op je eigen site ff een fotootje. Of moeten we naar Amsterdam komen om het resultaat in natura te bewonderen :lol:

Eric,

Hoe dik wordt jij wel niet betaalt door Gaastra en kornuiten om vooral hier maar flink duidelijk te maken dat je op een fietszadel zit met de nieuwste koga eronder, en dat je richting Azië gaat? Het is namelijk niet de tweede of de derde keer dat ik dat in berichtvorm van je tegenkom.

Dat viel mij ook op Haike :-)

Volgens mij is Gaastra van Idworx.

bert sitters schreef:Volgens mij is Gaastra van Idworx.
van de site van Koga: "Koga werd begin jaren ’70 opgericht door de heer A. Gaastra"

Sjirk

Sjirk,

Dat klopt helemaal, maar Gaastra heeft Koga al jaren gelegen verkocht. Koga is nu eigendom van de Accel Group, net als Batavus, Sparta en Loeki kinderfietsen.

Haike schreef:Eric,

Hoe dik wordt jij wel niet betaalt door Gaastra en kornuiten om vooral hier maar flink duidelijk te maken dat je op een fietszadel zit met de nieuwste koga eronder, en dat je richting Azië gaat? Het is namelijk niet de tweede of de derde keer dat ik dat in berichtvorm van je tegenkom.
Past goed bij dit draadje :)
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4812

Hoi Eric!

Dit ruikt inderdaad een beetje naar sluipreclame. Het is natuurlijk erg fijn dat je gratis en voor niks als fietsenmaker die Koga spullen kunt uittesten in ruil voor publiciteit en vervolgens die Koga's ook zelf weer verkoopt in je winkel (tel uit je winst ;) ).

Natuurlijk zijn we best geintresseerd in de test natuurlijk maar leg het er aub niet te dik op :)

Fiets de wereld (niet op een Koga),
Whisky

Jongens (en meiden),

jullie hebben gelijk. Ik zal mijzelf in bedwang houden. Maar er zijn op dit moment gewoon twee fietsen die eraan komen, waar ik erg enthousiast van wordt! En dan voel ik mij als een kind dat een cadeautje krijgt. :lol:

Ik zal mij verder beperken tot het schrijven van een test, waarbij ik zo objectief mogelijk pobeer te zijn. En ik zal de test na mijn tocht alleen op mijn eigen site zetten. Mijn verontschuldigingen aan allen (met name Haike en Michael) die zich aan mijn enthousiasme gestoord hebben.

Oh ja, Marc, goed dat je de link even hebt genoemd. Dat verhoogt het inzicht in hetgeen de mensen op het forum wensen.

De Vakantiefietser schreef:Jongens (en meiden),



Ik zal mij verder beperken tot het schrijven van een test, waarbij ik zo objectief mogelijk pobeer te zijn. En ik zal de test na mijn tocht alleen op mijn eigen site zetten. Mijn verontschuldigingen aan allen (met name Haike en Michael) die zich aan mijn enthousiasme gestoord hebben.
Dat is nou weer het anderste uiterste; die test alleen maar op je eigen site zetten. Ik zou het fijn vinden als je het gewoon met ons wilt delen, maar ik hoef die test hier niet tien keer langs te zien komen fietsen. Verder ben je mij helemaal niks schuldig (maar koffie en een negerzoen helpen) maar ik vond het wel een beetje opvallend worden, na een aantal keren je vooraankondigingen tegen te zijn gekomen.

Dus Eric, als je besluit de test toch alleen maar op je eigen site te zetten; ik weet je hier en in werkelijkheid te vinden :D , maar meld dan wel ff hier, dat je terug bent, en dat je een test hebt staan van de ALLERNIEUWSTE KOGA die je onder je zadel had, waarmee je naar Azië bent geweest :wink:

De Vakantiefietser schreef:Jongens (en meiden),

jullie hebben gelijk. Ik zal mijzelf in bedwang houden. Maar er zijn op dit moment gewoon twee fietsen die eraan komen, waar ik erg enthousiast van wordt! En dan voel ik mij als een kind dat een cadeautje krijgt. :lol:
En wat voor een kado :D Is heel mooi wereldfietsje. Probeer je hun meagadure (800E) sleurhut, de Chela ook uit?

Afbeelding

Ik heb hem hier in Duitsland bij mijn fietsenmaker zien staan, wat een beest van een aanhanger. Zo iets zou ik nooit mee willen zeulen. Maar hij is wel multifunctioneel.
Afbeelding
Kan oma met breiwerkje ook mee op vakantie :D


Fiets de wereld (zonder aanhanger),
Whisky

whisky schreef: En wat voor een kado :D Is heel mooi wereldfietsje. Probeer je hun sleurhut, de Chela ook uit?

Zo iets zou ik nooit mee willen zeulen. Maar hij is wel multifunctioneel.
Is er ook een koffiebar aan boord?? :wink:

Waar maken wij ons druk om, die fietsen van koga met een R-naaf zijn zo duur dat er toch niemand is die ze koopt. In het verleden maakte Koga ook fietsen met een R-naaf die waren volgens mij ook weer heel snel uit de handel gehaald. Ik praat denk ik over 5 jaar geleden en toen waren die al 3200 euro.

mario

P.S maar als Eric deze aan prijst weet je het maar nooit. En dat is positief bedoeld.

Ik kan je al verklappen dat een VSF (voor Marco), Santos, Van Herwerden, Avaghon, Snel of Vittorio met dezelfde opbouw waarschijnlijk goedkoper zullen zijn. Denk maar meer aan een idworx prijs. :lol:

En de Chela? Tja, ik wil wel fietsen met datgene waar ik echt achter sta. En de Chela is meer bedoeld voor kampeerders in Europa dan wereldfietsers in Azie. Wel goed dat Koga hierin durft te investeren! Vandaar het interview met de ontwerper Marc Dorlandt een tijdje terug in de WF-er. Marc is in een jaar van Nerderland naar Australie gefietst met een BOB...

Prijs valt mee als de site klopt (en ik het goed geinterpreteerd heb)...

26" compleet opgebouwd (spatborden, dragers, verlichting etc) met Magura, SON en Rohloff voor zo'n 2400 euro.

Er was alleen geen info/keuze mogelijkheid over de velgen.

Hier de werkende link trouwens ;)

http://www.koga-signature.com/nl/about- ... ature.aspx

[edit] Hmmm volgens mij werkt de site nog niet goed: ik zie geen prijswijzigingen als ik onderdelen wijzig of toevoeg...

Dus die 2400 zal niet kloppen ben ik bang ;)

Hoi,

Hmm, Kogarijders zijn blijkbaar niet echt heer in het verkeer als ik de website moet geloven :D

Afbeelding


Wat voor lowrider leveren ze bij een geveerde voorvork? Ik kan alleen een lowrider bij een ongeveerde voorvork vinden. Of is de site nog niet helemaal af?

Dingen die me een beetje storen:
Alleen maar Continentals? Geen Schwalbe Marathon XR? Met Continentals ga ik echt niet op reis, getest door Tilmann Waldthaler of niet. Die test vanalles...

Geen bidonhouders voor PET flessen te keizen.

Whisky

De site gaat pas officieel vanmiddag (vrijdagmiddag 20-10) de lucht in. Ik neem aan dat dan alles goed zal kloppen. :lol:

Fedor,


Heb jij een site van koga gevonden waar alles goedkoper is :wink: ?
Ik kom in jouw versie uit op een bedrag van ca € 3200. Volgens mij heb je de prijs van de kale versie zonder iets erop of eraan genomen.

Maar goed maakt verder niet uit, ben toch niet van plan deze fiets aan te schaffen.


Robbert

Gaan nog mensen vanmiddag naar de Eric Schuijt-show om 15:00 uur, Kogastand op de Bikemotion in de Jaarbeurs?

eliart schreef:Heb jij een site van koga gevonden waar alles goedkoper is :wink: ?
Ik kom in jouw versie uit op een bedrag van ca € 3200. Volgens mij heb je de prijs van de kale versie zonder iets erop of eraan genomen.
Dat was ook m'n latere edit... kwam er bij de 2e keer achter (toen wel bij een 28") dat de bedragen niet veranderden (staan bovenin en bij de optiekeuze dus buiten beeld). Bij de 26" stond 2369 of zo als eindbedrag, daarom op het verkeerde been gezet.

Maar bij mij veranderden de bedrag dus niet... maar zit hier wel op een "beveiligd" netwerk... zal het thuis ff proberen.

Al vind ik het ook te duur hoor ;)