Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen door Cuba - Forum Wereldfietser

fietsen door Cuba

Hallo,
Ik ben vrouw, 39 jaar en wil graag vanaf half december voor ca 2,5 week door Cuba fietsen plus gedeeltes met de bus om grotere afstanden te overbruggen. Ik vind het iets te avontuurlijk en niet zo gezellig om dit alleen te doen dus zoek een reisgenoot M/V.

Ik heb veel gereisd, maar ben nog niet eerder op de fiets naar het buitenland geweest. Ik houd veel van fietsen maar ben geen fanatiekeling en wil graag onderweg behalve fietsen ook andere dingen doen en bekijken.
Groeten, Marian
Ik kan je niet vergezellen tijdens je reis ... immers, ik ga in januari een maand met mijn liefje. Ik kan je wel een aantal tips geven:
- Houdt rekening met de wind ... ga van oost naar west.
- Houdt rekening met vermoeiende hobbelige wegen. In tijd is 100 km afleggen hier zomaar slechts 30 km in Cuba.
- Zorg dat je de belangrijkste fietsonderdelen en gereedschap meeneemt: multitool, extra binnenbandje, een pompje natuurlijk, misschien trappers (helaas altijd beiden), een rolletje ducktape, een extra spin, als er nog wat bij kan, bestudeer in je fietswinkel wat handig is en er nog wel bij kan. Bedenk dat de chinese fietsen in Cuba niet compatibel zijn met die van ons.
- Een lichtgewicht kabelslot is genoeg maar wel nodig. Sleur je fiets mee in je hotelkamer!
- Vermijdt de kortste weg. De snel(le)weg zal je meestal het meeste 'plezier' brengen. Tenzij je voor de hard-core hobbelweggetjes wilt gaan.
- Houdt rekening met de afstand en de tijd die je nodig hebt tussen overnachtingsplaatsen. Een kleine 5 km naar het volgende dorp kan je ineens een uur kosten. En zo van zonneschijn naar pikkedonker brengen. En dan moet je nog je slaapplaats zien te vinden.

Ik kan nog wel doorgaan met tips maar de belangrijkste lijkt me dat je moet genieten van elke afgelegde meter Cubaanse grond. De Cubanen zijn de liefste mensen en alle omgeving zal je betoveren maar laat je niet bedwelmen.

Hoi Marian,

Ik had zelf ook al het idee om die kant eens op te gaan, en met 'n fiets is 't alleen maar leuker. Ik kan alleen wel pas vanaf 22 december (tot 7/1) en ben bang dat de tickets stervensduur zijn zo rond de kerst. Maar misschien kunnen we gewoon eens kijken wat mogelijk zou zijn?
Ik ben 33, heb ook veel gereisd, maar net als jij ook geen verre fietstrips.
Ik hoor wel of je interesse hebt.

Groetjes,
Ingrid

Tickets naar Cuba zijn gunstiger als je net na de Kerst gaat,
is mijn ervaring.

Je hoeft niet echt te gaan voor een Kerst-gevoel of een
spetterende Oud-en-Nieuw, want dat zal je in Cuba niet
(of niet makkelijk) vinden.

Wel natuurlijk gaan voor dat aparte dat Cuba heeft .... !

Met vriendelijke groet,
Cuba-Fan