Binnen Europa ben ik met enige regelmaat op fietsvakantie geweest. Ik heb mij nooit echt druk gemaakt over mijn spullen. Nog nooit iets gestolen e.d. tot afgelopen jaar. Mijn fiets stond naast de tent en s'nachts werd ik (gelukkig) door de security van de camping gewekt met de vraag of wij met 2 fietsen op vakantie waren. Dit konden wij beamen waarna wij de fiets konden ophalen bij de receptie. Nu is mijn fiets goed verzekerd en heb ik een goede reisverzekering, maar sindsdien heb ik wel moeite mij fiets met fietstassen acher te laten als wij gaan winkelen. Je tassen zijn namelijk een makkelijk object om mee te nemen met die handige klic systemen. Zijn er mensen die hun tassen 'op slot' aan de fiets maken?
Ben het wel van plan... bij m'n komende grotere solo-trip zit waarschijnlijk nogal wat bezoeken aan musea e.d. Tja tassen kunnen ook worden opengemaakt maar de drempel daarvoor is (hopelijk) net weer wat groter.
Ortlieb en Abus hebben kleine kabelslotjes, maar met alleen hangslotjes moet het ook wel lukken.