Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geheugenkaartjes en andere zaken in buitenland kopen - Forum Wereldfietser

Geheugenkaartjes en andere zaken in buitenland kopen

Vandaag in nl.foto:
"Net terug van vakantie uit China en Maleisie.
In Beijing verkochten ze goedkoop geheugenkaartjes voor je digicamera.Zoals bijna elke toerist kocht ik er een paar.Uiteraard stopte ik ze allemaal wel eerst in mijn camera om te kijken of ze het wel deden.Ze gaven ook de goede hoeveelheid foto's aan die ik zou kunnen maken.Kortom,er leek geen vuiltje aan de lucht.
Bij thuiskomst de kaartjes maar eens geformatteert en wat bleek? Alle kaartjes zijn 128 Mb.Op het kaartje stond wel een programmaatje dat je camera belazert en de indruk wekt dat je een groter kaartje hebt gekocht.Stop je het kaartje in de computer en je vraagt de eigenschappen op dan geeft hij keurig aan dat het een groot kaartje is.Pas na formatteren zie je de juiste grootte. Hierbij wil ik iedereen dus waarschuwen om deze neppers niet te kopen.
groeten, Hans"

Uit de verdere discussie tussen techneuten blijkt het inderdaad mogelijk om dit kunstje te flikken.

Wat leren we hiervan?
1. Chinezen zijn handig met electronica.
2. Het is verdraaid ver reizen om je garantie op te eisen.

Groeten, Leon[quote][/quote]

Dag Leon,

Kan je me vertellen dat als je de kaartjes IN de camera formatteert je
ook nog steeds niet de goede info krijgt?

vr.gr. hans stalpers

Hier heb ik inderdaad al eerder eens wat van gehoord!
Wat een oplichters zeg!

Goede vraag Hans!

hans stalpers schreef:Dag Leon,
Kan je me vertellen dat als je de kaartjes IN de camera formatteert je
ook nog steeds niet de goede info krijgt?
vr.gr. hans stalpers
Sorry, ik snap je vraag niet :?
Ik kan je dat wel vertellen, maar dan zou ik jokken :shock:
Leon

Hallo Leon,

In het verhaal staat dat het kaartje in de camera WEL het juiste aantal
foto's aangeeft. Dan heeft de camera de kaart herkent en is dus al
geformatteerd. Het beduvel-programmaatje doet dan al z'n werk en laat
jou een grote kaart zien.
Als je terplekke de camera je nieuwe aanwinst laat formatteren, wordt
het beduvel-programma om zeep geholpen en zie je de ware
grootte van het kaart en niet goed dan .........stamp je de verkoper in
elkaar......

sorry dat laatste is even te driftig maar je kan er dan wel op terugkomen.

vr.gr. hans stalpers

Nou, ik schrok toch wel even van bovenstaand verhaal, aangezien ik nog niet zo lang geleden via Ebay in China voor erg weinig geld twee kaarten heb gekocht. Via twee afzonderlijke transacties heb ik twee Sandisk Ultra II 2Gb kaarten gekocht, beide voor net € 40.00. Dat is nog eens wat anders dan €120,00.:D

Te mooi om waar te zijn? :shock: Ik heb ze beide nog maar eens een paar keer geformateerd op verschillende fototoestellen, maar zowel op mijn computer, als in de fototoestellen geven ze daarna 1.9 Gb aan. Het lijkt dus toch wel te kunnen! :D :D Pfff!

Zover hoef je nou ook weer niet om je spullen goedkoper te krijgen. In Spanje zijn Olympus xD kaartjes aanzienlijk goedkoper dan hier, en dat zijn toch echte, echte.

Wel vervelend natuurlijk dit soort van geintjes, maar ook in ons eigen landje lopen oplichters rond. Dat kan je natuurlijk niet de chinezen verwijten.