Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Digitaal fotograferen, en wat dan? - Forum Wereldfietser

Digitaal fotograferen, en wat dan?

Ik overweeg een digitale camera te kopen voor mijn reis van negen maanden. Foto's versturen via intenet, ben ik inmiddels achter, is een crime. Een alternatief is de foto's te laten branden op een cd en die op te sturen. Het branden zou in een fotowinkel kunnen gebeuren.
Heeft iemand hiermee ervaring in landen als Cambodja, Vietnam en Myanmar?
Frans

Beste Kees,

Lekker antwoord joh, daar schieten we wat mee op.
Frans

Misschien is het een idee om een aantal geheugenkaartjes erbij te kopen. Deze zijn redelijk betaalbaar. Deze kun je gemakkelijk opsturen naar Nederland, waar iemand met een kaartlezer ze weer kan uitlezen.
Het is niet de goedkoopste oplossing, maar wel een gemakkelijke. Op een kaartje van 128Mb passen heel wat foto's. Het hangt van de resolutie en compressie af hoeveel. Maar een 150 a 200 foto's is goed mogelijk.
Als je weer terug bent kun je de kaartjes weer gebruiken of verkopen.
Hallo,

Er zijn diverse camera's welke ook kleine cd disc's ondersteunen op het vormaat van de smartcard.
Zelf gebruik ik de Canon G2 met disc's en dit bevalt prima.

Ruurd

Koop 2 geheugen kaartjes en een imagetank (www.imagetank.de).
Zo'n imagetank is niet meer dan een harde schijf met een ingebouwde kaart lezer en kan afhankelijk van de grootte wel een paar duizend foto's opslaan. Handig voor onderweg en goedkoper dan een verzameling geheugenkaartjes.
Er zijn trouwens meerdere merken die dit soort "imagetanks" aanbieden. Snuffel maar eens op Google.

Groetjes,
Martin 8)