Additionally, paste this code immediately after the opening tag: memorycard per ongeluk geformateerd - Forum Wereldfietser

memorycard per ongeluk geformateerd

Hoj, na drie weken op de fiets ben ik vanuit anchorage in haines (alaska)aangekomen.
Vooral de Haines road is schitterend.
Gisteren bij het sorteren van de foto's beging ik echter een domme fout, en heb ik per ongeluk de memory card opnieuw geformateerd en ... alle foto's kwijt natuurlijk.
Weet er iemand of je deze nog kan recupereren want het is doodzonde dat ik deze kwijt ben natuurlijk.
Mijn eeuwige dank voor diegene die met de oplossing komt.

heel veel groeten,
koen

Met O&O Unerase kan je hem volgens mij herstellen.
Verders heb je nog meer programma's daarvoor, zoals PHOTORECOVERY for Digital Media.
Gewoon in Google zoeken op Memory Card Data Recovery Software

In ComputerTotaal stond daarover laatst een artikel. Ik zal eens kijken of ik hem nog heb.

In ieder geval niets nieuws erop zetten !!

Kijk zeker eens bij deze: www.pcinspector.de/smart_media_recovery/nl/welcome.htm

PC INSPECTOR™ smart recovery is tegenwoordig het enige programma voor data herstelling voor Flash Card ™, Smart Media ™, SONY Memory Stick ™, IBM™ Micro Drive, Multimedia Card, Secure Digital Card en alle andere opslagmedia voor digitale camera's.

Ik heb dit programma even gedownload en hij werkt bij mijn digitale camera..... dat wil zeggen hij haalt verwijderde foto's terug. Ik weet niet of het ook werkt als je je kaart geformateerd hebt.

Sterkte dus

Marco Meijerink mailde mij:

Veel geheugenkaartjes hebben een eigen recovery-programma. Wordt bij de kaart geleverd. Daarmee lukt het zondermeer!!

Er is een verschil tussen foto's wissen en je kaart formateren. In het laatste geval wordt het een stuk moeilijker om je foto's terug te krijgen. Ik zou niet al te optimistisch zijn :(

Probeer het eens bij een echt goede fotozaak, die krijgen vaker dit soort 'foutjes; aan de balie. Als er een oplossing is, weten ze die vast.

Roef

Rongyos schreef:Probeer het eens bij een echt goede fotozaak,
Die zijn net zo zeldzaam als echt goede fietsenmakers :?
Leon

Hi,

ik ben al eventjes op zoek naar een oplossing...

wat er gebeurt is is ongeveer he volgende (bij het formatreren) in een speciaal cluster staat de info over je schijf, hoeveel data, in welke pakketjes het wordt opgeslagen, het systeem (ext2, ext3, reiser fs, fat, ntfs..) en ook een lijstje met hoeveel dat er al op staat. Je hebt dus met het formateren als het goed is alleen alle data die er op stond op overschrijfbaar gezet en die eerste tabel op nul geset. Meestal stop ik in een pc waarbij deze tabel stuk is een oudere knopix cd-rom (kernel 2.4) waarmee je dus gewoon al je data op een andere hdd kunt plaatsen (of een dvd fikken).

Nu zijn er een aantal goede tools om dit te doen maar je hebt waarschijnlijk geen pc tot je beschikking waarbij je mag gaan prutsen.

Maar mischien krijg je het met deze tool voor elkaar http://www.portablefreeware.com/?id=565 das een portable app, gewoon unzippen en het werkt direct op een windowz systeem.

Succes ik hoop dat je de fotokes kunt terughalen.

Bas

owja dan is er ook nog dit pakket http://www.runtime.org/gdb.htm is wel betaald maar misschien wel een laatste redmiddel

./

hoi allemaal,

hartelijk bedankt voor de vele tips.
ik heb nog niet geprobeerd (zit nu in visitor info in burns lake brittish columbia dus ...) maar ga zeker aan de slag.
nogmaals bedankt en groeten,
koen