door
Haike » do 29 jun, 2006 11:40
Ik ben net een week terug uit Denemarken; via Duitsland dus. En ik denk dat op het trajekt dat ik gereden heb in Duitsland 65% van de fietspaden (als het niet meer is geweest) matig tot hele slechte onderhouden fiestpaden waren. Op de heenweg heb ik m'n low-rider gebroken en de bouten waarmee je je spatbordstangen aan het frame bevestigd, trilden ook los, geen probleem, die dingen had ik reserve bij me maar het geeft te denken. Onderweg op de terugweg hoorde ik van een Duitser dat het in het Oosten nu redelijk tiptop voor elkaar is omdat daar na het weer samengaan van Oost en West heel hard is gewerkt aan de infrastructuur van het Oosten. Fiestpaden in het westen zijn daardoor in onderhoud achterop geraakt Althans; daar waar ik gereden heb was het niet best, en heel veel stukken heb ik gewoon over de weg gefietst, dat laatste zag ik overigens meer reisende fietsers doen. En de construktie in steden en dorpen dat het fietspad deel uit maakt van de stoep is helemaal om te huilen. Ik ben maar voortdurend bouten na gaan trekken, dat was ook wel nodig. Nou this maar dat je het weet, misschien iets om ff in het achterhoofd te houden.
PS.
In Denemarken kon ik bij een goede allu lasser de lowrider weer laten lassen, en met Duck-tape en tie-wraps kom je een heel eind
Groet, Haike