Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop of te huur gevraagd: tandem - Forum Wereldfietser

Te koop of te huur gevraagd: tandem

Hoi, ik wil met mijn vader twee weekjes door Frankrijk gaan fietsen. Nu willen we dat op de tandem doen, en ik vroeg me af of iemand misschien een goed idee heeft waar ik een goede tandem kan huren/kopen.

Groetjes, Annemiek

http://www.tandemclub.nl/algemeen.html#verhuur

Kijk hier eens er staan drie adressen genoemd.
Op deze site vind je ook adressen voor verkoop. Een tandem is wel duur om te kopen.

Ik heb zelf mijn tandem bij Wim Kok in Utrecht aangeschaft. Voordeel vond ik dat hij verschillende merken fabriekstandems verkoopt. En je dus wat te kiezen hebt.
Op de site van tandemclub staan nog wel wat zaken die meerdere merken tandems verkopen.
Beheerder van de site tandemclub beantwoord ook heel snel en kundig e-mails en surft af en toe ook op dit forum rond.

succes.

Teun



groet,

Teun

Teun76 schreef:http://www.tandemclub.nl/algemeen.html#verhuur
Op de site van tandemclub staan nog wel wat zaken die meerdere merken tandems verkopen.
Beheerder van de site tandemclub beantwoord ook heel snel en kundig e-mails
Dank voor het compliment :oops:
Teun76 schreef:en surft af en toe ook op dit forum rond.
Klopt :wink:

He Annemiek,

Wat leuk om met je vader door Frankrijk te gaan toeren. Ik ben de afgelopen week met de familie (pa, ma, zus, zwager, nichtje, neefje) een rondje IJsselmeer wezen fietsen. Reuze leuk!!

Komt je Pa ook een keer mee naar een activiteit?

Groet, Rena :wink:
Dank jullie voor detips. Ik heb uiteindelijke 2e hands een Schauff Petersburg(duitse degelijkheid..??) gekocht voor 500 euro. Moet het wel mee lukken denk ik. Alles Deore XT afgemonteerd en 4 remmen( heb nog niet kunnen ontdekken waar dat precies voor nodig is, maar goed).

Ennuh Rena, als mijn vader net zo de smaak van het fietsen te pakke heeft gekregen als ik, komen we wel een keer samen naar een activiteit.

Groetjes, Annemiek
aleijdekkers schreef:Dank jullie voor detips. Ik heb uiteindelijke 2e hands een Schauff Petersburg(duitse degelijkheid..??) gekocht voor 500 euro. Moet het wel mee lukken denk ik. Alles Deore XT afgemonteerd en 4 remmen( heb nog niet kunnen ontdekken waar dat precies voor nodig is, maar goed).
Vier remmen geven de mogelijkheid om ze afwisselend te gebruiken. Dat is handig om je velgen de gelegenheid te geven om af te koelen. Als ik het goed heeft de Petersburg roller brakes (of aanverwante) naafremmen; die moet je niet al te lang achter elkaar gebruiken, dan kan het in de naaf aanwezige vet verbranden. Dus: velgrem-naafrem-velgrem-naafrem geregeld afwisselen, dan gaat het allemaal prima.