Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is de viaegnatica te fietsen ? - Forum Wereldfietser

Is de viaegnatica te fietsen ?

Hallo, ik ben op zoek naar een fietsroute vanaf Griekenland naar Turkije. Ik ben nu in Albanië. Over een aantal dagen weken zal ik aan de grens van Griekenland zijn. Ik vroeg me eigen af of de viaegnatica te fietsen zou zijn. Weet iemand of heeft iemand hier informatie over?
Ik dacht even dat je snelweg bedoelde die ze hebben aangelegd, daar zou ik ver weg van blijven. Of die klassieke snelweg te fietsen is weet ik niet, als ik de beelden ervan zie lijkt me dat in ieder geval niet prettig fietsen.
Iemand is je al voor geweest https://heinelemans.reislogger.nl mischien dat je daar wat aan hebt.
Die Snelweg ken ik niet, vanaf Strumica zou je de EV13 kunnen volgen. De wegen in Noord-Macedonie zijn wel erg druk of erg slecht.
In Griekenland in de bergen ook vaak niet altijd de beste kwaliteit maar dat was 20 jaar geleden. Er is een fietsroute door het noordwesten van Griekenland van Igoumenitsa via Ioánnina, Metsovo naar Kalambaka (Meteora kloosters) Die volgt het oude tracé waar die nieuwe snelweg min of meer naast is gelegd. Het is ook maar net waar je de grens over gaat. Is dat meer naar het Noorden dan kan ik je (Noord) Macedonië van harte aanbevelen (al was het maar vanwege het eten wat veel beter is dan op de rest van de Balkan) Dat de wegen daar slecht zijn heeft met de aardbevingen te maken, die je ook niet opmerkt maar wel aanwezig zijn. En verder is het daar aardig klimmen en dalen geblazen.