Koga WorldTraveller Signature 2.0 uit 2021. Te koop inclusief Tubus bagagedragers vóór en achter (deze bagagedragers staan niet op alle foto’s, omdat ze er makkelijk op en af kunnen). 27,5 inch wielen met supercomfortabele banden van 62 mm. Herenframe in framemaat 50, geschikt voor mensen ongeveer tussen de 162 en 176 cm. Let op, de ‘reach’ met je armen is net wat verder door het krulstuur.
Extreem robuuste, mooie trekkingfiets met Gates riemaandrijving en uniek krulstuur (drop bars / gravel stuur), voor meer handposities en comfort.
Relatief weinig mee gefietst: nog geen 4.500 km in 4 jaar tijd. Direct rijklaar, de grote onderhoudsbeurt is ongeveer 600 km geleden (juni 2024). De fiets is tiptop in orde om meteen mee op vakantie te gaan. Ik ben de eerste eigenaar, ik heb de fiets goed onderhouden en hij heeft (behalve het gebruiken) altijd binnen gestaan.
De wereld rond
Gebruik deze stoere fiets voor je lange kampeerreis volledig ‘aangekleed’ met de stevige voor- en achter-bagagerekken en spatbordjes; of ‘kaal’ als gravelbike zonder bagagerekjes.
Geschikt om de wereld mee rond te crossen, op welke ondergrond dan ook.
Het krulstuur biedt je veel meer handposities dan een recht stuur, zodat je kunt wisselen van houding en minder snel moe wordt of pijntjes krijgt (het kan ook zadelpijn schelen). En zodat je bijvoorbeeld bij tegenwind laag in de beugels kunt hangen. Wil je een recht stuur, zoek dan door naar andere fietsen. Want het is een kostbare operatie om dit stuur weer te vervangen.
Rohloff!
Vanwege de Rohloff-naaf kun je ook in stilstand schakelen, ook meerdere versnellingen omlaag of omhoog.
De aandrijfriem heeft maar weinig onderhoud nodig en is ideaal bij regenachtig weer en op modderige ondergrond. Geen vieze ketting en derailleur.
Schakelen: naar een lichtere versnelling met de linker shifter (in de remgreep, zie foto’s), naar een zwaardere versnelling met de rechter shifter. De shifters hebben een flinke haal nodig, geen licht tikje.
14 versnellingen klinkt misschien als weinig, maar je kunt ze allemaal volwaardig gebruiken. Bij oudere fietsen met een ketting en bijvoorbeeld 3x9 versnellingen, kan je de uiterste standen niet goed gebruiken omdat de ketting dan te schuin loopt, dus in de praktijk heb je dan ook geen 27 bruikbare versnellingen.
Specificaties:
- Model 2021 met afneembare bagagedragers, bevestiging met inbusboutjes, dus makkelijk los en vastmaken met gereedschap dat de meeste fietsers altijd wel bij zich hebben.
- Aantal kilometers gebruikt: 4.413 km
- Rohloff naaf, 14 versnellingen
- Aandrijfriem: Gates 50-19
- Stuur: Salsa Cowbell Deluxe Crosslenker, 31.8, 42 cmx115x68mm; dit heb ik er later op laten zetten en was een extra investering van zo'n €900 (vanwege de remmen en het schakelen wat dan ook vervangen moest worden).
- Stuurlint: Brooks microfiber black (voelt aan als leer)
- Remgrepen en shifters: Sram Rival R/L disc 1800mm, met een Gebla-box 209 bij de Rohloff-naaf om alle 14 versnellingen te blijven benutten
- Stuurpen: Syntace F149 - 60 mm
- Remmen: Shimano Deore XT hydraulische schijfremmen
- Wielen: 27,5 inch Ryde Discbull velgen, zeer sterk. Let op, het zijn geen 28 inch wielen. De wielen zijn te verwijderen met een hendel, zie foto’s. Geen gereedschap voor nodig.
- Banden: Schwalbe Super Moto 62 mm breed, anti-lek en zeer comfortabel (de dikke banden geven extra vering)
- Naafdynamo
- Verlichting: voorlamp Busch + Müller Premium IQ-XS, werkt op dynamo; achterlamp werkt op batterij omdat de bagagedrager afneembaar is
- Slot: Trelock ART2-goedgekeurd ringslot, beide sleutels aanwezig
- Bagagedrager achter: Tubus Logo, bevestiging met inbusboutjes zodat je het rek makkelijk eraf kan halen. Geschikt voor Ortlieb, Vaudé en andere standaard fietstasbevestigingen.
- Bagagedragers vóór: Tubus Duo, bevestiging met inbusboutjes
- Zadelpen: Koga Signature alloy
- Standaard: Pletscher Comp, zeer stevig, zoals je ziet houdt hij de fiets ook met 4 zijtassen
- Framekleur: classic grey gloss (licht grijsblauw)
- Gewicht: 17,5 kilogram
- De fiets is geschikt om eventueel om te bouwen naar elektrisch. Bijvoorbeeld met Pendix-systeem.
In overleg over te nemen:
- Zadel: Selle Italia Flow; anders zet ik er een generiek zadel op.
- Spatborden: afneembare MTB-spatborden, zie foto’s. Het achterspatbord past ook onder de bagagedrager, een klein beetje scheef maar zonder de band te raken.
- Bel: SpurCycle, zeer luid.
- Bidonhouders.
De fietstassen, tasjes, fietscomputer en -houder en bidons op de foto’s zitten NIET bij de verkoop in.
Onderhoud:
De fiets heeft altijd binnen gestaan en ik heb hem goed onderhouden. Er zitten wat piepkleine gebruikskrasjes op het frame en de bagagedragers, geen roest.
De trapas is in juni 2024 vervangen door een gloednieuwe Elvedes thread fit bottom bracket bsa mtb 24mm. Ik heb toen meteen een grote onderhoudsbeurt erbij laten doen. De Rohloff-naaf is nagekeken en gespoeld, heeft een nieuwe pakkingset asring gekregen en de hydraulische schijfremkabels hebben verse olie gekregen. De hele fiets is gecontroleerd op overige mankementen, die waren er niet.
Let op, door de plek van de voorlamp past er geen grote bagagerol (handebar pack) die aan het stuur hangt. Of je zou de lamp naar een andere plek moeten verplaatsen.
Ik verkoop deze fiets omdat ik nooit meer kampeer, en ik in de praktijk steeds naar mijn carbon gravelbike grijp. Profiteer van deze kans op een unieke vakantiefiets met krulstuur die pas weinig kilometers in de wielen heeft.
Meer foto's: https://link.marktplaats.nl/m2296244096
Nieuwprijs was €4.350. Het krulstuur was een extra investering van €900.
Vraagprijs: €2.200,-.
Extreem robuuste, mooie trekkingfiets met Gates riemaandrijving en uniek krulstuur (drop bars / gravel stuur), voor meer handposities en comfort.
Relatief weinig mee gefietst: nog geen 4.500 km in 4 jaar tijd. Direct rijklaar, de grote onderhoudsbeurt is ongeveer 600 km geleden (juni 2024). De fiets is tiptop in orde om meteen mee op vakantie te gaan. Ik ben de eerste eigenaar, ik heb de fiets goed onderhouden en hij heeft (behalve het gebruiken) altijd binnen gestaan.
De wereld rond
Gebruik deze stoere fiets voor je lange kampeerreis volledig ‘aangekleed’ met de stevige voor- en achter-bagagerekken en spatbordjes; of ‘kaal’ als gravelbike zonder bagagerekjes.
Geschikt om de wereld mee rond te crossen, op welke ondergrond dan ook.
Het krulstuur biedt je veel meer handposities dan een recht stuur, zodat je kunt wisselen van houding en minder snel moe wordt of pijntjes krijgt (het kan ook zadelpijn schelen). En zodat je bijvoorbeeld bij tegenwind laag in de beugels kunt hangen. Wil je een recht stuur, zoek dan door naar andere fietsen. Want het is een kostbare operatie om dit stuur weer te vervangen.
Rohloff!
Vanwege de Rohloff-naaf kun je ook in stilstand schakelen, ook meerdere versnellingen omlaag of omhoog.
De aandrijfriem heeft maar weinig onderhoud nodig en is ideaal bij regenachtig weer en op modderige ondergrond. Geen vieze ketting en derailleur.
Schakelen: naar een lichtere versnelling met de linker shifter (in de remgreep, zie foto’s), naar een zwaardere versnelling met de rechter shifter. De shifters hebben een flinke haal nodig, geen licht tikje.
14 versnellingen klinkt misschien als weinig, maar je kunt ze allemaal volwaardig gebruiken. Bij oudere fietsen met een ketting en bijvoorbeeld 3x9 versnellingen, kan je de uiterste standen niet goed gebruiken omdat de ketting dan te schuin loopt, dus in de praktijk heb je dan ook geen 27 bruikbare versnellingen.
Specificaties:
- Model 2021 met afneembare bagagedragers, bevestiging met inbusboutjes, dus makkelijk los en vastmaken met gereedschap dat de meeste fietsers altijd wel bij zich hebben.
- Aantal kilometers gebruikt: 4.413 km
- Rohloff naaf, 14 versnellingen
- Aandrijfriem: Gates 50-19
- Stuur: Salsa Cowbell Deluxe Crosslenker, 31.8, 42 cmx115x68mm; dit heb ik er later op laten zetten en was een extra investering van zo'n €900 (vanwege de remmen en het schakelen wat dan ook vervangen moest worden).
- Stuurlint: Brooks microfiber black (voelt aan als leer)
- Remgrepen en shifters: Sram Rival R/L disc 1800mm, met een Gebla-box 209 bij de Rohloff-naaf om alle 14 versnellingen te blijven benutten
- Stuurpen: Syntace F149 - 60 mm
- Remmen: Shimano Deore XT hydraulische schijfremmen
- Wielen: 27,5 inch Ryde Discbull velgen, zeer sterk. Let op, het zijn geen 28 inch wielen. De wielen zijn te verwijderen met een hendel, zie foto’s. Geen gereedschap voor nodig.
- Banden: Schwalbe Super Moto 62 mm breed, anti-lek en zeer comfortabel (de dikke banden geven extra vering)
- Naafdynamo
- Verlichting: voorlamp Busch + Müller Premium IQ-XS, werkt op dynamo; achterlamp werkt op batterij omdat de bagagedrager afneembaar is
- Slot: Trelock ART2-goedgekeurd ringslot, beide sleutels aanwezig
- Bagagedrager achter: Tubus Logo, bevestiging met inbusboutjes zodat je het rek makkelijk eraf kan halen. Geschikt voor Ortlieb, Vaudé en andere standaard fietstasbevestigingen.
- Bagagedragers vóór: Tubus Duo, bevestiging met inbusboutjes
- Zadelpen: Koga Signature alloy
- Standaard: Pletscher Comp, zeer stevig, zoals je ziet houdt hij de fiets ook met 4 zijtassen
- Framekleur: classic grey gloss (licht grijsblauw)
- Gewicht: 17,5 kilogram
- De fiets is geschikt om eventueel om te bouwen naar elektrisch. Bijvoorbeeld met Pendix-systeem.
In overleg over te nemen:
- Zadel: Selle Italia Flow; anders zet ik er een generiek zadel op.
- Spatborden: afneembare MTB-spatborden, zie foto’s. Het achterspatbord past ook onder de bagagedrager, een klein beetje scheef maar zonder de band te raken.
- Bel: SpurCycle, zeer luid.
- Bidonhouders.
De fietstassen, tasjes, fietscomputer en -houder en bidons op de foto’s zitten NIET bij de verkoop in.
Onderhoud:
De fiets heeft altijd binnen gestaan en ik heb hem goed onderhouden. Er zitten wat piepkleine gebruikskrasjes op het frame en de bagagedragers, geen roest.
De trapas is in juni 2024 vervangen door een gloednieuwe Elvedes thread fit bottom bracket bsa mtb 24mm. Ik heb toen meteen een grote onderhoudsbeurt erbij laten doen. De Rohloff-naaf is nagekeken en gespoeld, heeft een nieuwe pakkingset asring gekregen en de hydraulische schijfremkabels hebben verse olie gekregen. De hele fiets is gecontroleerd op overige mankementen, die waren er niet.
Let op, door de plek van de voorlamp past er geen grote bagagerol (handebar pack) die aan het stuur hangt. Of je zou de lamp naar een andere plek moeten verplaatsen.
Ik verkoop deze fiets omdat ik nooit meer kampeer, en ik in de praktijk steeds naar mijn carbon gravelbike grijp. Profiteer van deze kans op een unieke vakantiefiets met krulstuur die pas weinig kilometers in de wielen heeft.
Meer foto's: https://link.marktplaats.nl/m2296244096
Nieuwprijs was €4.350. Het krulstuur was een extra investering van €900.
Vraagprijs: €2.200,-.