Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 13 juli 2025 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 13 juli 2025

Hallo fietsers,

Aanstaande zondag is het weer de tweede zondag van de maand, dus tijd voor een Rondje Groningen. We vertrekken vanaf het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation van Groningen dat deze zondag voor het eerst in 12 weken weer volledig open is! Er wordt op dit moment een klein beetje regen voorspeld, maar de temperaturen zijn goed en er is weinig wind. We kunnen een lekker rondje van 70-75 km tegemoet zien met een koffiestop onderweg. Wil je meefietsen? Laat dan hieronder een berichtje achter.

Tot zondag,
Groet, Petra.

PS: Ik lees net in de nieuwsbrief van de verbouwing van het station, dat zondag 13 juli de Herebrug dicht is en dat er tussen de Herestraat en de Herebrug asfalt gelegd wordt. Even rekening mee houden dus.
Wij zijn erbij hoor, Petra.
Groeten,
Geke en René
Ja, ik rijd mee,
en Ingrid ook,
Kees
Ben er ook graag weer bij!
Bert
De wind is noord-oost.
Zullen we weer eens naar Krewerd rijden?
En daar bij het kerkje koffie drinken.

Kees
Goed voorstel, Kees.
Wij zijn voor.
De wind is NO0 :lol:
Hallo,

Na een kort bezoek aan het vernieuwde hoofdstation Groningen vertrokken we even na tienen vanaf het Peerd met zijn achten: Geke en René, Kees en Ingrid, Marten, Gert, Bert en ik. Heerlijk weer, dik boven de 20 graden, maar met meer wind dan NO0 :wink: Even wat omrijden door de stad om het Hereplein en de Herebrug te mijden en via de sluizen door Ulgersmaborg en langs Kardinge richting Thesinge. Van daaruit gingen we slingerderslang door het Groningse land met zelfs een kilometer onverhard door een grasrand. Een stuk met stevige tegenwind achter de grote rug van Gert, gevolgd door een prachtig fietspad naar Oosterwijtwerd en met een lusje om naar Krewerd voor onze koffiestop. In de schaduw bij de kerk aan de koffie/appelsap met appeltaart (met slagroom uit een bus, want de luchtdruk was te hoog :shock: ). En er kon niet apart afgerekend worden, want ze hadden het te druk :roll:

Na de koffiestop kozen Marten en Gert elk hun eigen hazepad en reden we met zes terug richting westen. In de buurt van Godlinze over een smal fietspaadje met doodenge bruggetjes, waar Ingrid een duikeling maakte. Heelhuids langs de mooie bloemenranden langs veel velden. Nu met de wind, want die was er wel degelijk (misschien wel windkracht 3-4), in de rug. Nog een stop in Zeerijp met bezoek aan de kerk, waar de organist direct enthousiast begon te spelen. Ik trakteerde op stevigezwartebessenkoek. Daarna door over grote rustige wegen richting Bedum maar afgeslagen richting Noordhorn. Een mooi fietspad langs Hornbach en door de Hunze-wijk, over de tijdelijke fietsbrug bij de Korreweg. Tot slot een zo rustig mogelijke route door de stad langs Oostersingel, Radesingel en over de Stationsweg terug naar het Peerd, waar het een drukke boel was.
Nog een gezellige nababbel om rond half vier, met 73 km op de teller voor het rondje, weer huiswaarts te keren.
Dank Kees, voor de mooie route.

Groet, Petra.