Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schoenen met een wat stijvere zool - Forum Wereldfietser

Schoenen met een wat stijvere zool

Ik fiets op het moment met Altra Lone Peak schoenen. Heerlijke schoenen! Alleen die zolen, het is een trail runner schoen en daardoor is de zool voor het fietsen eigenlijk te soepel.

Iemand een gelijkwaardig alternatief met een wat stijvere zool? De belangrijkste kenmerken:

Brede teenbox
Goede grip op flat pedals
Geschikt voor fietsvakanties
Zero drop
Fiets [ Vakantie/MTB/Gravel] zelf met flat pedals met Salomon schoenen, de XA Pro of X Ultra met of zonder Gore-tex, fijne wandel en fiets schoenen met goede ondersteuning en grip en gaan lang mee.

Salomon heeft ook de X Ultra Alpine, die heeft een echt stijve zool, bijna een echte bergschoen
Ik gebruik in de zomer ook trailschoenen. Op dit moment ook Salomon: Pulsar Trail
De zool is voor mij stijf genoeg.
's-Winters gebruik ik lichte hoge wandelschoenen met gore-tex.
roeliooo schreef:
wo 02 jul, 2025 13:46
  • Brede teenbox
  • Goede grip op flat pedals
  • Geschikt voor fietsvakanties
  • Zero drop
Roots! :D

roots.jpg

Overigens gebruik ik zelf (als ik mijn W.F. Holdsworth Roughstuff fietsschoenen niet draag) al heel lang Pantofolo d'Oro's. Ben inmiddels aan mijn derde paar bezig:

IMG_20240919_125303726_HDR(1).jpg
Ik heb zelf net nieuwe Lowa Maddox pro gtx lo men schoenen gekocht bij Trailrunstore.com in Alphen aan den Rijn.
De schoen bevalt me (ook bij het fietsen) prima en over de service van Trailrunstore ben ik zeer te spreken.
De maat was net niet goed en prompt stuurden ze mij andere toe om beide samen te kunnen vergelijken. Echt tóp!
als je echt een harde zool wil: mtb fietsschoenen, maar zonder het plaatje in de zool te plaatsen (tenzij je wil vastklikken). Goed mee te lopen en je voelt geen trapper meer.