Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gravel Offroad kampeertrektocht Apeldoorn en omstreken - Forum Wereldfietser

Gravel Offroad kampeertrektocht Apeldoorn en omstreken

We starten op vrijdagmiddag 4 juli, vertrek rond 14.00 uur vanaf station Apeldoorn. Kom je met de auto? Laat het even weten nadat je hebt ingeschreven, dan regelen we een parkeerplek. Vanaf daar rijden we samen naar het station.

De eerste nacht kamperen we op Camping De Vinkenkamp in Lieren, zo’n 10 km fietsen vanaf het station. Als je liever vrijdagavond aansluit, is dat dus ook prima te doen.

Vrijdagmiddag fietsen we samen naar de camping, zetten daar onze tenten op, en maken daarna een rondje over de Posbank. ’s Avonds kunnen we eten op de camping zelf.
Wil je vrijdagavond of zaterdagmorgen pas komen dan is de camping niet ver fietsen vanaf het station, zaterdagmorgen vertrekken we om 9.30 uur. Mocht je maar één keer willen overnachten wordt de prijs aangepast.

Op zaterdag staat een prachtige rit van 80 km op het programma, vrijwel volledig over gravelwegen en onverharde paadjes. We eindigen op Camping Huttopia de Veluwe in Harskamp, waar we overnachten. Vlak voor aankomst stoppen we nog even om boodschappen te doen.

Op zondag fietsen we via de bossen van Het Loo terug naar Apeldoorn. Ook deze rit is zo’n 80 km over zand- en gravelpaden. Aan het eind van de middag zijn we weer terug bij het station.

We rijden alle dagen grotendeels offroad: veel gravel en smalle paadjes, nauwelijks asfalt. Wie liever op verharde wegen fietst: er zijn alternatieve fietspaden in de buurt.

Aanbevolen fiets: gravelbike of mountainbike, vanwege de zwaarte van de route.

's Avonds is er een mogelijkheid om op de camping te eten of je maak je eigen eten klaar.

Maximum aantal deelnemers: 20. Uiterste inschrijfdatum 22 juni 23:59.

Kosten: 20,- Euro voor 2 overnachtingen.

Lijkt je dit leuk? Meld je aan!

Praktische zaken:
  • Aanmelden kan tot 22 juni zodat ik definitief kan reserveren
  • Deelname aan de activiteit is voor eigen risico
  • Na boeking ontvang je een bevestigings e-mail met daarin het rekeningnummer om zelf het geld over te boeken naar de organisator.
  • Als er meer interesse is kom je op de ‘reservelijst’
  • Niet-leden moeten een éénmalige bijdrage in de organisatiekosten voldoen
  • Deze tocht is een initiatief van Wim van Berkel. Interesse of vragen? Kijk dan op ons forum of neem contact op met Wim van Berkel.
Inschrijven kan hier: https://wereldfietser.nl/activiteiten/o ... ct/142/279
Deze tocht kan ik zeer aanbevelen ! Twee weken geleden hebben we deze tocht gereden onder leiding Wim van Berkel. En hij gaat op 4 juli de zelfde tocht weer organiseren . Het is een prachtige route rond de Postbank en in het kroondomein .
Theo van den Bos
goededag allemaal,
Voor de tweede keer organiseer ik weer deze tocht, wil je graag laten ervaren hoe mooi deze omgeving is, en ik de bijna mooiste wegen voor je heb opgenomen in de route en de zandstroken eruit heb gelaten. Wil wel even laten weten dat de groep hiervoor het heeft bestempeld als een stevige tocht en geschikte bike toch wel wenselijk is zoals een gravel of mountainbike. Mocht je nog vragen hebben kan je dat altijd vragen.
vrg Wim
Er zijn aanvragen geweest om een rit te maken voor mensen die iets minder km willen fietsen in dit mooie gebied. zodat er ook voor de mindere km vreters een mooie tocht wordt voor geschoteld. dus meld je aan
En anders zijn er ook een aantal ZEER ervaren motivatoren aanwezig om de twijfelaars is allerlei manieren te helpen en bij te staan hoor :D
The Day After .....

Om te beginnen vind ik de hele dag door nog steeds overal zand. In de auto, in huis, op mijn hoofd en in mijn oren .... zand. Overal. :lol:

Het was dus inderdaad een offroad tocht. Veelal over prachtige zand-, grind- en bospaden. Zeker 90% van die paden waren met elk soort fiets gewoon goed te berijden. De twijfelaars die thuisgebleven zijn om de eventuele fietskeuze: volgende keer meegaan en je zal het niet betreuren.

De tocht heeft ons gebracht over de Veluwezoom, langs de Loenense watervallen en met een uitzicht op de Posbank, naar het Kootwijkerzand, met het markante Radio Kootwijk, over de prachtige uitgestrekte heide rondom Vierhouten en naar Het Loo met zijn lange brede grindpaden. Allemaal schitterende stukken natuurgebied met een heel eigen karakter.

Wim, de organisator van deze tocht, had er overduidelijk veel tijd en enthousiasme ingestoken om de groep zo prettig mogelijk te maken. De route liep zodanig dat hij veel van het gebied aan ons kon laten zien, de campings waren keurig verzorgd en ook werd gewezen op plekken om boodschappen te kunnen doen of uit eten te gaan. Ook heeft hij steeds rekening proberen te houden met individuele rijders door bij twijfel een andere pad of route om te volgen aan te geven.

Ik kan een ieder aanraden om eens mee te gaan met deze kampeertrektocht. Toerfiets, mountainbike, gravelbike .... het kan allemaal. Wim maakt het mogelijk.

Rest ons natuurlijk nog wat plaatjes. Want die hebben we gelukkig nog wel ;)
8f48ddb6-934c-48b5-ac2c-263bf2b13288.jpeg
b24c2544-64c4-4342-8894-05eed87ca03e.jpeg
IMG_2088.jpeg
IMG_2089.jpeg
IMG_2090.jpeg
Nog meer plaatjes ...
IMG_2092.jpeg
IMG_2109.jpeg
IMG_2110.jpeg
IMG_2115.jpeg
IMG_2116.jpeg
En omdat je nooit plaatjes genoeg hebt ...
IMG_2124.jpeg
IMG_2129.jpeg
IMG_2132.jpeg
IMG_2149.jpeg
Ja, het was een gezellige boel ....
IMG_2154.jpeg
IMG_2158.jpeg
IMG_2164.jpeg