Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Landeck naar Lech - Forum Wereldfietser

Landeck naar Lech

Hi,

Wie heeft ervaring met fietsen tussen Landeck en Lech. Is dit een mooie route en te fietsen? Gekke vraag: mountainbikers gaan vaak met liften omhoog de bergen in. Ik dacht dat het misschien mogelijk zou zijn om met mijn vakantiefiets de Flexenbahn te nemen vanuit Rauz naar het mittelstation en dan vanaf het mittelstation met de lift af te dalen naar Zürs. Iemand wel eens zoiets ondernomen?
Niet in Oostenrijk, maar wel in Tsjechië ( nar de bron van de Elbe) maar dan naar beneden, dat leek daar de normaalste zaak van de wereld, jonge gezinnen gingen ook met kinderwagen omhoog en omlaag. Vragen kost niks, omhoog of omlaag fietsen is dan wel het alternatief.
Vraag is natuurlijk ook is jouw fiets geschikt voor het voorgenomen traject (al dan niet met bepakking)
Wil je per se naar Lech of is het idee meer om door de bergen door te steken naar de Bodensee? In dat laatste geval zou ik misschien eerder kiezen om via Imst te rijden, en dan naar Warth/Schröcken en verder. Lech zelf is prachtig, maar de weg vanuit St. Anton omhoog lijkt me niet ideaal om te fietsen. Redelijk grote weg, veel galerijen. Via Imst is iets van 30km verder, qua hoogtemeters kom je vergelijkbaar uit, en lijkt mij een stuk rustiger.