Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar terecht voor offroad trekkingfiets - Forum Wereldfietser

Waar terecht voor offroad trekkingfiets

Hi,

Ik heb reeds enkele bikepacking reizen achter de rug, echter telkens met een gehuurde lichte trekkingfiets.
Ik denk er al even over na om een eigen trekkingfiets aan te schaffen, vooral om wereldwijd zowel op baan als off road te fietsen.
Hebben jullie tips of addressen waar ik hiervoor terecht kan?

Sportieve groet,

Fred
Zoek je een nieuwe of een gebruikte? Maat? Naaf of ketting versnelling?
Trekkingfiets is niet gedefinieerd.

Bikepacking ook niet, meeste mensen verstaan zonder bagagedragers. Wil je dat?
Héél veel mtb’s zijn goed geschikt om offroad mee op reis te gaan. Aanpassing op de banden houd je altijd.

Wat zoek je meer precies?
Er zijn diverse "kleine leveranciers die maken wat je wil.
Ik heb een Baobab laten maken. Bevalt prima.
Niet de lichtste maar wel stevig. Je kan er prima met volle bepakking een mountainbike parcours mee rijden.

Afbeelding
Böttcher Expedition / Evolution kun je ook gek maken als je zelf wilt. Verder als het op budget moet, er staan echt legio mtbs te koop welke ook met wat tijd te bouwen zijn naar een stevige off road bike waar je overal wel mee komt.
Ik rij al jaren op een Stevens M8 mtb met een bagagedrager en met wegbanden.

Dat gaat prima . Afhankelijk van het parcours, weg of off road andere banden monteren.

Het os ook de lichtste oplossing in vergelijking met een trekkingfiets die al snek 16 a 17 kg weegt.

Als je oerdegelijk wil zou ik voor een titanium of stalen frame gaan maat is niet nodig tenzij je de wereld rond wil en je frane onderweg wil laten lassen dan blijft alleen staal over.

De goedkoopste methode is een tweedehands mtb te kopen van een goed merk met hoge kwaliteit onderdelen.