Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hond in aanhanger??? - Forum Wereldfietser

hond in aanhanger???

hallo medefietsers!
Ik wil volgend jaar graag fietsen naar Santiago, met de hond in een "honden-aanhangwagen". Nu gaat dat in het vlakke Nederland prima. Maar ik vraag me wel af hoe het gaat de bergen op EN ook de bergen weer af. Heeft iemand ervaring met het fietsen in heuvel/bergachtig landschap met een aanhanger?
Ik wil ook een nieuwe fiets voor deze reis kopen. heeft iemand nog tips waarop te letten met het oog op de aanhanger? de aanhanger weegt overigens incl. hond 40 kg.

Ik zag verleden jaar een gezin onderweg mét hond al fietsend door Nederland reizen.
Hij reed met een bob incl. hondenmand en de hond die vond het prachtig en was het gewend.

Vooral dat laatste lijkt mij het moeilijks, dat wennen voor de hond.

Ik ben wel eens een fietser met BOB en hond op een camping in Noord-Spanje tegengekomen. Beiden waren niet erg spraakzaam, maar heuvels zijn daar onvermijdelijk, dus blijkbaar kan het wel. Een proefritje in de Ardennen lijkt me raadzaam.

Ik zou de hond leren dat die op een klim zelf naar boven loopt. En dat buitenlandse hondebrokken ook eten is :)

maar dit is ook een prima oplossing:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 4956129075 :D

Vriendinnen van mij fietsen zeer regelmatig met een hond in de aanhang. Een paar keer hebben we ook (4 dagen een tektocht) met zn 6-en gefietst met hond en ik zie dat bergop de hond eruit gaat en ook op (onverharde) paadjes waar je geen auto's tegenkomt. Paar weken geleden nog rondje zuid-limburg, eifel, hoge venen gefietst en ja, hond eruit bergop.

Of de hond het leuk vindt? Komende fietsvakantie gaat de hond in ieder geval niet mee...

Anneke

de hond loopt er toch liever naast, dus dat is mooi meegenomen! :wink:
gelukkig is ie heel makkelijk als hij maar mee mag. in ieder geval een geruststellend idee dat andere fietsers én honden ons voor zijn gegaan. bedankt voor de snelle reacties.