Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Als vrouw alleen van China naar Thailand/Maleisie? - Forum Wereldfietser

Als vrouw alleen van China naar Thailand/Maleisie?

Ha allen,

Overweeg over een jaar alleen (vrouw, 40 jaar) via AWOL te fietsen vanaf Kunming (China) naar Bangkok en eventueel verder richting Maleisië of Singapore.
Eerder op fietsvakanties geweest met vrienden.

Zijn er mensen die dit eerder alleen hebben gedaan en ook als vrouw alleen?
Geen idee hoe veilig dit is qua langrazend verkeer en als vrouw alleen.
Zijn er veel andere toeristen die hier fietsen?
(En ik denk dat contact met lokale bevolking makkelijk is gelegd, maar dat is een veronderstelling).

Hoor graag ervaringen!
Groeten,

Lisa
ik ben geen vrouw. Ik heb veel In Thailand gefietst en ook wel in Laos en Maleisië.
Ik vond het veilig en dat hoorde ik ook van vrouwen alleen op weg.
Op de fiets ben je eigenlijk nooit alleen. Mensen zijn aan het werk in de rijstvelden. Ze zwaaien naar je. Soms zitten ze in de berm van de weg en nodigen je uit om mee te eten. Ik zeg dat altijd diplomatiek: "Ik heb net gegeten".
De routeboekjes van AWOL zijn uitstekend. De fietswegen zijn leuk uitgezocht. De overnachtingsadressen zijn met zorg geselecteerd. Je kun vaak kiezen uit eenvoudig of wat meer luxe. Regelmatig ook met zwembad. Omdat er vaker fietsers komen, zijn ze ook op fietsers ingesteld.
Soms kom je andere fietsers tegen, maar een andere keer ook weer niet.
Hi,

Wel vrouw, nooit alleen gefietst maar wel deze route (andersom).
Geweldige route.
Zou het absoluut alleen aandurven.
Wij fietsten het 7 jaar geleden. Geen seconde onveilig gevoel gehad.

Voor tips en of andere vragen, stuur rustig een PB

Barbara
bert sitters schreef:
vr 18 okt, 2024 13:39
ik ben geen vrouw. Ik heb veel In Thailand gefietst en ook wel in Laos en Maleisië.
Ik vond het veilig en dat hoorde ik ook van vrouwen alleen op weg.
Op de fiets ben je eigenlijk nooit alleen. Mensen zijn aan het werk in de rijstvelden. Ze zwaaien naar je. Soms zitten ze in de berm van de weg en nodigen je uit om mee te eten. Ik zeg dat altijd diplomatiek: "Ik heb net gegeten".
De routeboekjes van AWOL zijn uitstekend. De fietswegen zijn leuk uitgezocht. De overnachtingsadressen zijn met zorg geselecteerd. Je kun vaak kiezen uit eenvoudig of wat meer luxe. Regelmatig ook met zwembad. Omdat er vaker fietsers komen, zijn ze ook op fietsers ingesteld.
Soms kom je andere fietsers tegen, maar een andere keer ook weer niet.
Dank voor je uitgebreide reactie, Bert! Fijn om je ervaringen te lezen die bovendien positief zijn :D
barbvc schreef:
vr 18 okt, 2024 14:48
Hi,

Wel vrouw, nooit alleen gefietst maar wel deze route (andersom).
Geweldige route.
Zou het absoluut alleen aandurven.
Wij fietsten het 7 jaar geleden. Geen seconde onveilig gevoel gehad.

Voor tips en of andere vragen, stuur rustig een PB

Barbara
En jij ook bedankt, Barbara!
Zal je nog contacten voor wat losse vragen.