Fietsen door de Luberon, Monts de Vaucluse, Dentelles de Montmirail en rond de Mont Ventoux (of over?) staat op het programma. Ik heb naast de eerdere offroadversie ook een wegversie gemaakt; iets minder klimmen (5000 meter) en nagenoeg geheel op verharde wegen.
Ik woon nu twee jaar in deze regio en denk dat ik met deze tocht een aantal van de mooiste wegen aan elkaar heb weten te verbinden. Ik heb de tocht grotendeels gereden en wil meer fietsers kennis laten maken met onze regio.
Kenmerken:
- 380 km lengte (makkelijk wat in te korten of uit te breiden)
- 95 % verhard en veelal kleine rustige wegen
- 6 dagen fietsen, +/- 5000 hoogtemeters
- enige ervaring in het fietsen in berglandschap is wel nodig
- Dagelijks mogelijkheid tot inkopen en/of koffiestops in o.a. Sault, Montbrun les Bains, Malaucene, Beaumes de Venise, Bonnieux etc…
- Kamperen op eenvoudige campings of een bed in een Gite d’etappe (niet wildkamperen in de natuurparken)
- Start 6 oktober in Saint Saturnin les Apt (camping les Chênes Blancs)
- Groep van maximaal 8 deelnemers, zelfvoorzienend (zelf navigeren) en op eigen risico. Ik zorg voor de route en fiets mee.
GPX op aanvraag, interesse of vragen, ik hoor het graag!
Bert Vinken
Ik woon nu twee jaar in deze regio en denk dat ik met deze tocht een aantal van de mooiste wegen aan elkaar heb weten te verbinden. Ik heb de tocht grotendeels gereden en wil meer fietsers kennis laten maken met onze regio.
Kenmerken:
- 380 km lengte (makkelijk wat in te korten of uit te breiden)
- 95 % verhard en veelal kleine rustige wegen
- 6 dagen fietsen, +/- 5000 hoogtemeters
- enige ervaring in het fietsen in berglandschap is wel nodig
- Dagelijks mogelijkheid tot inkopen en/of koffiestops in o.a. Sault, Montbrun les Bains, Malaucene, Beaumes de Venise, Bonnieux etc…
- Kamperen op eenvoudige campings of een bed in een Gite d’etappe (niet wildkamperen in de natuurparken)
- Start 6 oktober in Saint Saturnin les Apt (camping les Chênes Blancs)
- Groep van maximaal 8 deelnemers, zelfvoorzienend (zelf navigeren) en op eigen risico. Ik zorg voor de route en fiets mee.
GPX op aanvraag, interesse of vragen, ik hoor het graag!
Bert Vinken