Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop tweepersoons lichtgewicht trekkerstent - Forum Wereldfietser

Te koop tweepersoons lichtgewicht trekkerstent

Ik bied te koop aan een tweepersoons lichtgewicht trekkerstent.
Het gaat om het type ‘Schorpioen’ uit het atelier van Carl Denig.
Inclusief lichtgewicht magnesium rotspennen en een tentluier van Bever aqua folie.
De tent verkeert in zeer goede staat en is absoluut waterdicht.

Een snel op te zetten tent die veel ruimte biedt voor twee personen.
Totaal gewicht incl. boogstokken ca 2600 gram.

Vraagprijs 195 euro
Foto’s op aanvraag

Zijn er ook foto's beschikbaar?

ik heb er zo'n tijd mee lopen leuren dat ik de tent uiteindelijk gratis heb weggegeven aan de plaatselijke scoutinggroep. Die zijn nu de gelukkige bezitter van een een vreselijk goede tent die twee weken is gebruikt en nieuw ca 1000 gulden heeft gekost. En dan heb ik het over 15 jaar geleden.

Volgens mij gaat het economisch hardstikke goed in Nederland....

henkmoelker schreef:En dan heb ik het over 15 jaar geleden.
Ik heb nog ff op het www gezocht naar een plaatje en vooral afmetingen. 15 jaar geleden ... geen wonder.
Waarom moest je de tent binnen een week kwijt als hij zo lang niet in de weg lag?
Leon

Omdat hij sinds een paar maanden wel in de weg lag.

En nu niet meer

Ik heb de Schorpioen zo'n 8 jaar geleden gekocht en (als ik met 2 personen kampeer) gebruik hem nog steeds naar volle tevredenheid. Die van mij heeft al minimaal 20 weken dienst gedaan en is nog bijna zgan! Dus niet te koop.
jim

Het is inderdaad een geweldige tent. Ik heb 'm samen met mijn vrouw helaas maar tijdens één wandeltrektocht in Wales kunnen gebruiken.

Ik ga binnenkort kleiner wonen en ben bezig wat dingen op te ruimen. En dan valt je pas op hoe lastig het is om iets kwijt te raken.
Nu ja, de mensen van de scouting waren er erg blij mee.

Henk, leuk dat je de tent gewoon weggaf, aardig van je! Ik nen het probleem; kunststof expeditieschoenen en een ee superdikke donsjas raak ik in opwarmend nederland ook niet zo snel kwijt :lol:

Alexander

Een superdikke donsjas en kunststof expeditieschoenen, daarvan kan ik me nog voorstellen dat je ze moeilijk kwijtraakt. Zoveel Nederlanders zullen er misschien niet zijn die een zesduizender gaan beklimmen in de Andes of zo iets :?

Maar een topkwaliteit lichtgewicht trekkerstent van Hollands fabrikaat en dan ook nog in nagenoeg nieuwstaat, daarvan had ik me toch voorgesteld dat er wel wat interesse voor zou zijn...??

Het gekke is dat ik de rest van de uitrusting zoals een benzinebrander, self-inflating matrasjes, gamaschen, een regencape, brandstofflessen en nog wat ander klein spul binnen no-time kwijt was... :)

Hier nog een fotootje van deze supergoeie tent. A.s. weekend staat-ie er weer op het Voorjaarsweekend.
jim
Afbeelding

Jammer Henk, dat er geen foto bij stond, want net als Leon, heb ik ook op internet naar een plaatje zitten googlen, maar ben er geen 1 tegen gekomen. En als je dan niet weet wat voor een tentje het is, de afmetingen, ed. dan is het toch moeilijk aanschaffen...

Maar niet getreurd, ik hoop dat de Scoutingclub er veel plezier van heeft of... :idea: denk je dat we ze kunnen bellen om het tentje te kopen voor weinig? :P

Groet, Rena :wink: :wink:

Hoi Jim,
Als jij met zo'n tent kampeert zal hij voor mij wel te klein zijn :lol:
(je plaatje doet het waarschijnlijk niet vanwege de spatie in de bestandsnaam)
Groeten,
Leon

renaw schreef:Jammer Henk, dat er geen foto bij stond, want net als Leon, heb ik ook op internet naar een plaatje zitten googlen, maar ben er geen 1 tegen gekomen. En als je dan niet weet wat voor een tentje het is, de afmetingen, ed. dan is het toch moeilijk aanschaffen...

Maar niet getreurd, ik hoop dat de Scoutingclub er veel plezier van heeft of... :idea: denk je dat we ze kunnen bellen om het tentje te kopen voor weinig? :P

Groet, Rena :wink: :wink:
Ik had een heleboel foto's voor je gehad en als je langs was gekomen om eens te kijken dan had ik de tent even voor je opgezet.
Ik had de tent zelfs wel willen langsbrengen mits je natuurlijk niet enorm ver weg had gewoond.
Ik heb vorig jaar ook al geprobeerd om de tent te verkopen en dat is toen ook niet gelukt.
Dit jaar ben ik twee keer akkoord gegaan met een bod en als ik dan liet weten dat de tent kon worden opgehaald dan hoorde ik nooit meer wat.
Ik kreeg er op den duur een beetje de pest over in en heb toen maar besloten om de tent weg te geven. Op dat geld zit ik tenslotte ook niet te wachten.
Met het éépersoonstentje ging het precies hetzelfde. Je krijgt een bod, je laat weten dat je daarmee akkoord gaat en vervolgens hoor je niets meer.

Nu ja, zo is het nou éénmaal gegaan. Ik kan er weinig meer aan doen.

Bij nader inzien.

Dat hele gedoe met die tenten die ik te koop aanbied dat zit me toch niet lekker. Ik had het zo leuk gevonden als die tenten terecht waren gekomen bij een echte buitensporter die zoiets op waarde weet te schatten. Aan beide tenten kleeft een romantiek van heb ik jou daar. Althans voor mij dan.
Met de éénpersoonstent maakte ik onvergetelijke solo-trektochten door mijn geliefd Ierland en met de tweepersoons Schorpioen kampeerde ik samen met mijn lieve vrouw…

Ik heb de leiding van de scoutinggroep aan wie ik de tenten cadeau heb gedaan op de hoogte gebracht van mijn romantiek. De beste man begreep mij volkomen. Sterker nog, binnen de scouting wordt zeer weinig gebruik gemaakt van lichtgewicht trekkerstenten.
Ze vonden het gewoon lastig om nee te zeggen…

Ik stel het volgende voor. Aangezien het forum van de wereldfietser de enige plek is geweest waar echt uitgesproken positief werd gereageerd stel ik beide tenten beschikbaar voor het bedrag van 150 euro. ik bedoel dus niet per stuk maar 150 euro voor beide tenten.

Over de prijs kan niet worden geredetwist. Indien de tenten niet worden verkocht dan blijven ze ten eeuwige dage liggen schimmelen in de kelderkast….of ze gaan alsnog naar de padvinders…

Hi Henk,
Ik heb je zojuist een persoonlijk berichtje gestuurd!!
Groet, Rena :wink:

ik heb je een bericht teruggestuurd

Ik heb Rena zojuist gesproken. Beide tenten zijn verkocht. Inclusief nog wat kleine spulletjes die ze er gratis bij krijgt.

150 euro voor twee topkwaliteit lichtgewicht tenten.

Rena lacht in haar vuistje.... en ik vind dat mijn spulletjes goed terecht zijn gekomen..... :wink:

Proficiat Rena!
:)

Hey Rena, goed zeg, je hebt nu ook een Schorpioen! Ik kan alleen maar zeggen, een supertent met alleen maar goede eigenschappen (wat mij betreft): ventilatie, lichtgewicht 2,8kg, voor lange mensen, voortentje waarin je kan koken, waterdicht, makkelijk op te zetten, topkwaliteit materialen, ik heb hem al zeer zeer veel gebruikt, met 5 haringen staat-ie al.
Nadelen: het is geen 4-seizoenen tent; verder vrij lang dus niet op het kleinste plekje neer te zetten.
Hier nog een foto.
jim
Afbeelding

Hi Jim (onze lichtgewicht fietser),
Je hoeft dus geen extra tent mee te nemen naar het Voorjaarsweekend, want ik ga vrijdagochtend de 2 tenten ophalen en ga gelijk door naar Den Hout!
Groet, Rena :wink: