_Peter_ schreef:wo 31 jul, 2024 09:06
Geen idee of het kan maar in Frankrijk hebben ze vast ook wel apothekers, dus kun je geen recept meekrijgen waarmee je daar je medicijnen ophaalt?
Dat zou wel eens ingewikkeld kunnen worden. We zitten nu in dezelfde situatie, maar je kunt het medicijn in kwestie niet per dosis kopen. Het wordt ook niet zoveel verkocht, dus de apotheker hier in België moet het bestellen. En dan is er nog iets: sommige medicijnen zijn erg duur. Hier in België betaalt de ziekteverzekering daar in een soort derde-betaler-systeem het allergrootste deel van. Zelf betaal je bij de apotheker maar een klein bedrag. Maar ik weet niet of dat ook werkt in Frankrijk.
Op de camping waar we dit jaar stonden, hebben ze ons met veel begrip & vriendelijkheid geholpen. Ik denk dat je op grotere campings, waar doorgaans een winkeltje is voor drankjes etc, altijd wel een oplossing vindt. Voorbeelden op de Groene Weg zijn Poligny, Châtillon, Pont d'Ain, Le Grand-Serre, Crest ... Avignon mag ook geen probleem zijn, vermoed ik.
Van andere campings weet ik het niet meer zo goed, maar er moet ook een mogelijkheid bestaan in Ettelbrück (camping met restaurant, of toch in 2015), de camping even buiten Metzervisse, Charmes ook (of toch in 2020) ... Kortom dat gaat wel lukken.