Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Inloggen - Forum Wereldfietser

Inloggen

Iedere keer als ik naar de wf site gaat, moet ik weer opnieuw inloggen.

Weet iemand hoe ik dit kan veranderen.

Mario
Cookies accepteren.
De browser vertellen dat cookies niet na iedere sessie opgegeten moeten worden.
Dat vroeg je al eens eerder: viewtopic.php?t=38986#start

Maar sindsdien ook bij mij niet veranderd. Dat is het enige forum waar het speelt (voor wat mijzelf betreft), dus het ligt m.i. aan de instellingen van dit forum zelf, of de server die het host.

Zou fijn zijn als het beheer dit eens oplost.
Maar waarom lijkt het dan bij het overgrote deel van de bezoekers goed te gaan?
Er wordt niet veel over geklaagd en ik ga er voor het gemak maar van uit de de meeste niet klagers gewoon iedere keer automatisch ingelogd worden.
aanmeldsleutels.jpg
Bovenstaand is het enige wat ik zo kan vinden.
Meldt je jezelf misschien af bij het sluiten van de pagina?
Mijn browsers Edge en Firefox vragen bij een nieuwe aanmelding of ze de gegevens mogen onthouden.

Misschien kan je eens proberen alle cookies te verwijderen en je dan opnieuw aanmelden.
Nadeel van het verwijderen van alle cookies is dat je jezelf ook op andere websites de eerste keer wer opnieuw moet aanmelden.
eenmalig nadeel is waarschijnlijk na 1 of 2 dagen geen nadeel meer als je bemerkt dat ook je aanmelding voor het Wereldfietser forum voortaan bewaard blijft.
Onderstaand in settings van Edge en Firefox
clear edge.jpg
clear firefox.jpg
Ik heb hier ook al heel lang last van (meer dan een jaar) , en ook alleen maar bij deze site... Op meerdere devices/browsers...
Probeer eens, indien je chrome gebruikt, op F12 te drukken (opent developer console), dan shift-rechtermuis op het normale refresh icoontje (links van de balk met de website link) waarbij je dan de optie 'empty cache and hard reload' hebt.
Poppink schreef:
vr 31 mei, 2024 23:40
Misschien kan je eens proberen alle cookies te verwijderen en je dan opnieuw aanmelden.
Nadeel van het verwijderen van alle cookies is dat je jezelf ook op andere websites de eerste keer weer opnieuw moet aanmelden.
Je kunt cookies per webpagina verwijderen, dus in dit geval enkel van De Wereldfietser. Maar uiteraard al eens gedaan, zonder succes. En dan zou het met een andere browser wel moeten lukken, want die gaat anders om met een cookie, maar het gaat mis bij alle browsers.
Caches ook al een paar keer geleegd; geen effect.

Er is iets aan de server kant waardoor bepaalde computer/devices worden uitgelogd, maar wat? Dat zou de beheerder/hoster moeten uitzoeken.
Ik onderschrijf wat je schrijft @Flix, maar dan blijft de vraag waarom het bij mij en volgens mij het merendeel van de bezoekers steeds probleemloos verloopt.
Kenmerk van computerdinges is dat er altijd een logica te vinden valt want alles verloopt volgens geprogrammeerde stappen.
Het is de kunst de bug die jullie zo knap hebben weten te vinden, boven water te halen.
Kortom: ik verwacht dat er ergens bij jou en oa shorttrack en Polariteit een schakelaartje in de instellingen anders staat dan bij de meeste mensen.

EDIT
Je mag niet uitvlakken dat er een gerede kans bestaat dat de beheerder van de site een 'pestknopje' heeft dat door een pestkopje voor jullie IP adres speciaal is omgezet.
Ik gebruik Firefox en Chrome, zowel op mijn W10 laptop als op mijn Android 12 Samsung S10, en ik hoef nooit opnieuw in te loggen, tenzij ik mezelf had uitgelogd. Ik denk dat het te kort door de bocht is om de server/host de schuld te geven, want zoals Poppink ook aangeeft, dan zouden we veel meer klachten ontvangen. Neemt niet weg dat ik wel snap dat het knap irritant is, en helemaal schuldloos zal de server/host ook niet zijn want ik begrijp dat dit verschijnsel alleen optreedt bij het WF-forum.
Kunnen de mensen die hier last van hebben aangeven bij welke
- browser
- operating system (Windows 10/11, Linux, Apple)
- /hardware
dit gebeurt? Wellicht valt er een patroon in te ontdekken.

Peter
Ondertussen heeft supermario nog niet verteld welke browser en besturingssysteem hij gebruikt.
Flix schreef:
za 01 jun, 2024 10:34
En dan zou het met een andere browser wel moeten lukken, want die gaat anders om met een cookie, maar het gaat mis bij alle browsers.
Voor zover ik weet zijn alle browers op iOS gebaseerd op Safari. Heb je ook getest met Chrome of Firefox op MacOS? Als die geen problemen geven, ligt het waarschijnlijk aan de combi van Safari met het Wereldfietserforum. Zo niet, dan is het probleem algemener.
Ik heb het probleem op mijn samsung mobiel.

Als ik in log komt automatisch de in log gegevens. Klik ook op onthouden, maar moet iedere keer toch weer inloggen.

Mario
Hier ook (on-)regelmatig het inlog probleem..
Op iPhone in combinatie met Firefox.
En ook regelmatig dat ik op een cookie mededeling stuit, los van het inloggen (ik probeer ook gewoon ingelogd te blijven).

Nog een website probleem: zo rond middernacht (Nederlandse tijd) reageerd de website vaak niet of heel traag. Een kwartiertje later gaat het weer vlot… Vooral lastig als je vanuit een andere tijdzone wil meedoen met Raad Plaatje :D :lol:

Groet,
Tom.
PeterVanRijn schreef:
za 01 jun, 2024 11:29
Ik denk dat het te kort door de bocht is om de server/host de schuld te geven, want zoals Poppink ook aangeeft, dan zouden we veel meer klachten ontvangen.
Het gaat me expliciet niet om 'iemand de schuld' te geven. Ik ben niet onbekend met ICT technieken, en dit is gewoon mijn inschatting waar het fout gaat.
Voor mij geldt dat het om macOS met Safari én Firefox gaat, en iOS en Safari (alles met up-to-date versies).

Meen me nu ook te herinneren dat toen ik de afgelopen maanden in de VS was, ik verbinding moest maken met mijn VPN server thuis om hier überhaupt hier in te kunnen loggen. Iets wat bij geen enkele ander inlog nodig was. Dus nogmaals: de inlog hier staat blikbaar te strikt afgesteld.
Bij mij gebeurt het ook regelmatig. Chromebook.
Voorlopige conclusie: het gebeurt in ieder geval op macOS, iOS en Android, onafhankelijk van type browser. Dan lijkt het eerder aan een instelling of combinatie van instellingen te liggen, van server en/of browser.
Aanvulling: ook onder ChromeOS (zie reactie hierboven).
... en inmiddels gaat inloggen helemaal niet meer met Firefox op Mac ... :cry:
Inloggen met Safari gaat wel... :roll:

Groet,
Tom.
inloggen lukt ook niet meer op google chroom :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
wel met edge
Ik had gister ook problemen.
Maar cookies weggooien was bij mij de oplossing.

Kreeg een foutmelding ongeldig formulier ofzo iets
Zojuist test gedaan met iPhone en browser Opera. Ik kan na aanmelden de browser afsluiten en/of een andere website bezoeken. Bij terugkomst naar WFforum hoef ik niet in te loggen. Ik heb wel het hokje aangevinkt dat ik aangemeld wil blijven.

Op de pc en laptop heb ik dit niet aangevinkt. Dus daar moet ik nog steeds inloggen als ik een reactie of bericht wil plaatsen.

Maar zie inmiddels ook dit antwoord;
viewtopic.php?t=39659#start