Ik weet niet wat er nu voor remmen op zitten, maar standaard hadden ze cantilevers, meen ik. Die werken prima met racegrepen.
En met brede banden zijn ze ook handiger dan remhoeven.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Er zijn maar weinig race-remgrepen die met V-brakes werken. Die zou je kunnen zoeken, of anders "terug" naar cantilevers. Mits goed afgesteld en voorzien van goede remblokjes is daar weinig mis mee.
Die zijn allemaal "short pull", vrees ik.
Goed punt. Er is heel veel mogelijk, maar niet alles werkt goed samen. Paar punten om op te letten:
Dank voor je reactie. Die '95-er is wel een leuk model.BertKremer schreef: ↑di 28 mei, 2024 08:09Ik heb een TerraLiner uit 1995 waarvan alleen de LX voorderailleur en het rechte stuur nog origineel is.
De schakelaars en achterderailleur zijn vervangen.
Ik heb een volledige Tiagra groep kunnen kopen waarvan de voorrem niet past op dit frame en daar zoek ik dus een oplossing voor.
Die adapter kan ik overnemen van een kennis , maar die vond ze niet goed werken.
De '95-er TerraLiner had oorspronkelijk een Shimano 8-speed aandrijflijn. Als je 9-speed shifters wil gebruiken heb je een cassette nodig met 9-speed spatiëring. Het aantal kransjes maakt op zich niet uit; dat los je met de stelschroefjes op de derailleur op.