door
Adieu » do 26 okt, 2023 09:00
supermario schreef: ↑wo 25 okt, 2023 21:06
Dat is allemaal niet waar. Ik ben verzekerd bij kingpolis en die keert, zolang de fiets is verzekerd het verzekerde bedrag uit. Wereld wijde dekking.
18,50x36 =666 is dus niet de waarde van de fiets. Die is €3400
Naar 1 jaar kan ik de verzekering opzeggen.
In mijn polis staat:
Het is belangrijk dat u binnen 5 dagen (online) aangifte doet. Dan zorgen wij ervoor dat uw diefstalclaim snel en goed wordt afgehandeld. Na goedkeuring van de diefstalclaim kunt u bij uw rijwielzaak een nieuwe fiets uitzoeken.
Mario
Ten eerste:
Een verzekering is een voorziening die opgelopen schade vergoed (volgens de dekking op de polis), die je zelf niet kunt en/of wilt dragen.
Ten tweede:
Ik lees hierboven en in andere reacties dat e.e.a. verkeerd geïnterpreteerd wordt.
Het verzekerd bedrag is het bedrag waar de fiets voor verzekerd is. Dit is vast en zeker terug te vinden op je polisblad, of anders na te vragen bij je verzekeraar.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het 18,50 x 36 is. € 18,50 is namelijk je verzekeringspremie en dat is totaal wat anders dan een verzekerd bedrag. (Ergens anders noem je overigens € 18,40 als maandpremie).
Zo ook het letterlijk nemen van “Na goedkeuring van de diefstalclaim kunt u bij uw rijwielzaak een nieuwe fiets uitzoeken.” een verkeerde interpretatie is.
“Uw” rijwielzaak zal maar gestopt zijn als rijwielzaak, dan ben je mooi in de aap gelogeerd.
Niet dus.
Verder zou ik me bij onduidelijkheden en voor vragen over je fietsverzekering uitsluitend wenden tot de verzekeringsmaatschappij of je tussenpersoon (door wie je de verzekering hebt laten adviseren) in plaats van op het forum hier, tenzij er mensen op het forum zijn met het diploma WFT Schade Particulier en deze mensen willen reageren.