In 2016 heb ik een fiets aangeschaft met een Pinion P1.18 versnellingsbak. Inmiddels heb ik er een 30.000 tevreden kilometers opzitten.
Toen de fiets geleverd werd (Pilot, titanium, eigen ontwerp) zat er boven een bepaalde snelheid een rare trilling in het frame tijdens het trappen, dit bleek een resonantie die veroorzaakt werd door een verkeerde tandriemwiel verhouding. Nadat deze veranderd was, is dit niet meer voorgekomen. De verhouding voor/achter is nu 39 voor: 34 achter.
Na zo'n 8000 km zweette de Pinion bak wat olie op de keerring bij de uitgaande trapas en trapte de bak weleens door. Deze 2 klachten werden netjes onder garantie afgehandeld. Het zweten van de bak kwam vaker voor en daarvoor hadden ze een modificatie voor (andere keerringen en het doortrappen was ook bekend en was ook aangepast. Nadien geen problemen meer gehad.
In de afgelopen jaren heb ik nog aardig wat kilometers erbij getrapt en de bak heeft geen wanklank gegeven. Van de winter heb ik een mountainbike gekocht met een derailleursysteem en daardoor merkte ik eigenlijk hoe heerlijk en gemakkelijk de Pinionbak schakelt.
Nooit gezeur met terugschakelen, dit kan gewoon (ook vooruitschakelen trouwens);
Nagenoeg geen onderhoud, behalve dan olie verversen;
Bijna geruisloos;
Zwaartepunt in het midden ,laag bij de grond, mede omdat dit een toerfiets is, is dit fijn;
Extra gewicht van de bak merk je niet echt.
Daarnaast rijd ik dus ook met een tandriem, dit is ook heerlijk. Geen vieze ketting, niet meer smeren, alleen met het achterwiel eruit halen moet je goed opletten dat je 'm weer goed uitlijnt als je het wiel terug plaatst maar door de constructie van de tandriemwielen en de tandriem merk je heel snel of het goed zit.
Al met al ben ik een tevreden Pinionfietser!
Als je vragen hebt, stel ze gerust.
Toen de fiets geleverd werd (Pilot, titanium, eigen ontwerp) zat er boven een bepaalde snelheid een rare trilling in het frame tijdens het trappen, dit bleek een resonantie die veroorzaakt werd door een verkeerde tandriemwiel verhouding. Nadat deze veranderd was, is dit niet meer voorgekomen. De verhouding voor/achter is nu 39 voor: 34 achter.
Na zo'n 8000 km zweette de Pinion bak wat olie op de keerring bij de uitgaande trapas en trapte de bak weleens door. Deze 2 klachten werden netjes onder garantie afgehandeld. Het zweten van de bak kwam vaker voor en daarvoor hadden ze een modificatie voor (andere keerringen en het doortrappen was ook bekend en was ook aangepast. Nadien geen problemen meer gehad.
In de afgelopen jaren heb ik nog aardig wat kilometers erbij getrapt en de bak heeft geen wanklank gegeven. Van de winter heb ik een mountainbike gekocht met een derailleursysteem en daardoor merkte ik eigenlijk hoe heerlijk en gemakkelijk de Pinionbak schakelt.
Nooit gezeur met terugschakelen, dit kan gewoon (ook vooruitschakelen trouwens);
Nagenoeg geen onderhoud, behalve dan olie verversen;
Bijna geruisloos;
Zwaartepunt in het midden ,laag bij de grond, mede omdat dit een toerfiets is, is dit fijn;
Extra gewicht van de bak merk je niet echt.
Daarnaast rijd ik dus ook met een tandriem, dit is ook heerlijk. Geen vieze ketting, niet meer smeren, alleen met het achterwiel eruit halen moet je goed opletten dat je 'm weer goed uitlijnt als je het wiel terug plaatst maar door de constructie van de tandriemwielen en de tandriem merk je heel snel of het goed zit.
Al met al ben ik een tevreden Pinionfietser!
Als je vragen hebt, stel ze gerust.