Ik houd er wel van om zo nu en dan te wildkamperen in NL. Doorgaans was ik niet zo bangig aangelegd. Zelfs de gedachte aan wilde zwijnen deed me niet besluiten een veilige camping op te zoeken. De komst van de wolf echter doet me met toenemende mate twijfelen aan deze wat naïeve houding. Nu probeer ik mezelf wat gerust te stellen door me in te lezen op het internet. Maar de verhalen die ik dan tegenkom gaat vooral over de relatie tussen de struinende wolf en de fietsende of wandelende mens.
Waar ik me zorgen om maak is de struinende wolf en de in een tent of bivakzak slapende mens in het bos. Is er hier iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Ruikt of hoort de wolf mij al van twee kilometer ver en loopt hij er met een boog omheen? Of zou de wolf in verrast kunnen worden voor een slapend mens tussen de bomen en uit preventie zijn tanden in mijn neus kunnen zetten?
Oftewel, kan ik met een gerust hart een oogje dichtknijpen, of moet ik een rolletje prikkeldraad meenemen?
Waar ik me zorgen om maak is de struinende wolf en de in een tent of bivakzak slapende mens in het bos. Is er hier iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Ruikt of hoort de wolf mij al van twee kilometer ver en loopt hij er met een boog omheen? Of zou de wolf in verrast kunnen worden voor een slapend mens tussen de bomen en uit preventie zijn tanden in mijn neus kunnen zetten?
Oftewel, kan ik met een gerust hart een oogje dichtknijpen, of moet ik een rolletje prikkeldraad meenemen?