Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gazelle Playa - Forum Wereldfietser

Gazelle Playa

Wie heeft ervaring met een fietsvakantie met bepakking op een Gazelle Playa??
Mijn 'oude' fietsvakantiefiets is nagenoeg op en deze Gazelle wordt mij praktisch in de schoot geworpen. Ik vraag mij af of deze fiets geschikt is voor een lange fietsdag met bepakking en evt. kar daar achter...

Gr. Thijs

Hoi!

Ik wist niet dat er ook hybrides waren met een MTB frame en 28' banden :)
Wat is het voordeel daarvan? Ik zou hier in ieder geval niet echt MTB terrein mee berijden.

Een kar kan je hier zonder problemen achterhangen want hij is niet volgeveerd. De fietshouding op deze fiets is flink voorover gebogen dus je zou last van je polsen kunnen krijgen bij lange touren maar dat is met een ander stuur vaak al te ondervangen. Acera is niet de topklasse van Shimano. Wat voor velgen, spaken en banden zitten erop?
Hij heeft geen voor- en achterdrager maar ook dat is er eenvoudig op te monteren, misschien van je oude reisfiets?

Als je het echt in de schoot geworpen krijgt en geld hebt voor het opvoeren zou ik geen nee zeggen :D


Fiets de wereld,
Whisky

Ik ken de fiets niet, maar op zich valt acera best mee, ook al kick ik zelf ook op de dure Xt en LX-sets..., en zie ik als technicus ook wel het verschil met de dure sets (stijvere cranks, beter lagers, minder gewicht soms, betere afwerking, etc.).
Mijn vrouw heeft acera, en doet er geen onderhoud aan. Maar toch doet ze er al erg lang mee en kwam de afgelopen herfst daar ook de bosberg en de Muur mee op.
En mijn moeder heeft 20 jaar geleden een halfords-fiets gekocht met de aller goedkoopste sets, en heeft daar 18 jaar lang elke dag rustig 22 km mee op en neer gefietst naar haar werk. Ze deed geen enkel onderhoud, en als ik soms langskwam, dan kon ik het niet laten toch even te gaan poetsen. Soms moest ik de modder er met een mesje tussen-uit bikken...:-). Voor zowel mijn vrouw als mijn moeder ga ik echter nu gewoon fietsen met een kettingkast uitkiezen.

Dat verhaal van mijn moeder haal ik gewoon aan om die dure sets wat te relativeren (niet om hier een discussie over te beginnen), en je kunt later altijd nog bepaalde onderdelen upgraden.

Omdat ik minder onderhoud aan mijn racefiets belangrijker vind dan een super-tijd, ga ik daar nu ook de goedkoopste stalen kransjes opzetten.

Succes met je beslissing en een fijne vakantie alvast! Alexander
floortjekeijzer schreef:Mijn 'oude' fietsvakantiefiets is nagenoeg op en deze Gazelle wordt mij praktisch in de schoot geworpen. Ik vraag mij af of deze fiets geschikt is voor een lange fietsdag
Als de maat klopt en je er lekker op zit heb je de belangrijkste vijf punten van de top tien van belangrijke punten te pakken :D
floortjekeijzer schreef:Wie heeft ervaring met een fietsvakantie met bepakking op een Gazelle Playa??
Mijn 'oude' fietsvakantiefiets is nagenoeg op en deze Gazelle wordt mij praktisch in de schoot geworpen. Ik vraag mij af of deze fiets geschikt is voor een lange fietsdag met bepakking en evt. kar daar achter...

Gr. Thijs

Prima fiets!
Ben met 2000 model van Maastricht naar Geneve gereden en heb heerlijk gefietst.
Door de verstelbare stuurpen creerde ik een goede houding.
Tevens bezit de playa stevige velgen (extra hoog)
Schakelwerk was matig,deze zou ik updaten als je wilt klimmen


grt Reca
floortjekeijzer schreef:Wie heeft ervaring met een fietsvakantie met bepakking op een Gazelle Playa??
Mijn 'oude' fietsvakantiefiets is nagenoeg op en deze Gazelle wordt mij praktisch in de schoot geworpen. Ik vraag mij af of deze fiets geschikt is voor een lange fietsdag met bepakking en evt. kar daar achter...

Gr. Thijs
Hallo Thijs,

Mijn man is vorig jaar op een Gazelle Playa van Maastricht naar Athene gefietst .

www.geocites.com/xillios/index.html

Deze website is wel in het Engels.

groetjes Xilios