Alpe Huez staat al jaren enorm in de belangstelling. In 2008 een filmpje van 3 min. gemaakt.
Dit evenement blijft toch hordes volk te trekken.
Dit evenement blijft toch hordes volk te trekken.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik vermoed als het toetje niet in het ontwerp van deze cyclosportief was opgenomen de belangstelling cq de uitdaging nooit zoveel deelnemers zou hebben gekregen.willem.m schreef: ↑vr 15 jul, 2022 12:50Ik ben een een stuk of vier keer de Alpe d'Huez op gefietst, waarvan een paar keer als 'moetje' in La Marmotte. De weg zelf vind ik saai, het is er druk en de klim eindigt in een lelijk skioord. Deze klim staat dan ook in de onderste regionen van mijn all time favorite climbs. Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom mensen zo massaal op deze berg afkomen.
Misschien dat anderen die conclusie ook trekken na hem opgereden te hebben.willem.m schreef: ↑vr 15 jul, 2022 12:50Ik ben een een stuk of vier keer de Alpe d'Huez op gefietst, waarvan een paar keer als 'moetje' in La Marmotte. De weg zelf vind ik saai, het is er druk en de klim eindigt in een lelijk skioord. Deze klim staat dan ook in de onderste regionen van mijn all time favorite climbs. Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom mensen zo massaal op deze berg afkomen.
Alpe d'Huez is een klim die je moet gedaan hebben als wielerliefhebber, net als Ventoux, Galibier etc. - maar iedereen die ik ken, mezelf inbegrepen, is teruggekomen met de conclusie dat het geen mooie klim is. Als je in de buurt bent, is de klim naar La Bérarde, een paar kilometer verderop, veel leuker (en eindigt met een indrukwekkend uitzicht op Les Ecrins). Mooie afdaling ook, langs dat smalle weggetje.LHTJoost schreef: ↑ma 18 jul, 2022 23:08Misschien dat anderen die conclusie ook trekken na hem opgereden te hebben.willem.m schreef: ↑vr 15 jul, 2022 12:50Ik ben een een stuk of vier keer de Alpe d'Huez op gefietst, waarvan een paar keer als 'moetje' in La Marmotte. De weg zelf vind ik saai, het is er druk en de klim eindigt in een lelijk skioord. Deze klim staat dan ook in de onderste regionen van mijn all time favorite climbs. Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom mensen zo massaal op deze berg afkomen.
Maar ondertussen fietsen ze daar dus wel omhoog. Net als jij.