Additionally, paste this code immediately after the opening tag: budget zuid-amerika van 14 euro per dag? - Forum Wereldfietser

budget zuid-amerika van 14 euro per dag?

Hallo,

Ik ben jan en ga begin september 3 maanden fietsen door Zuid-Amerika. Voornamelijk door Uruguay, Paraguay en Argentinie. Ook de chaco weg van Paraguay naar Bolivia staat op het progamma.

Ik las in een eerder bericht dat je met 14/15 euro per dag rond kon komen. Dit was een tijdje geleden geschreven. Is dit bedrag realistisch voor de landen waar ik doorheen fiets? Ik neem een tent mee en wil ook regelmatig zelf me eten koken. Ikzelf zat denken aan 20 euro per dag uit te geven. Is dit bedrag realistisch, of moet ik meer of minder rekenen? Ik weet dat het ook afhankelijk is van wat je eisen zijn, maar is het gemiddeld voldoende voor een fietstocht, waarbij ik ga kamperen?

Met vriendelijke groeten,

jan

Hallo Jan,

Wij hebben in februari onze tocht door Zuid Amerika afgesloten. De 14 EURO lijkt ons erg weinig, met name in deze drie landen. 20 EURO kan lukken echter het zuiden van Argentinie is zeker duurder dan de streek richting Bolivia.

Een camping varieerd in Argentinie van 7 pesos (2 personen) bij de grens met Bolivia tot ruim 30 pesos voor goede sites in bv Patagonie.

Wij vonden ook Uruguay weer aardig duurder dan Argentinie. Met kamperen kom je zeker een heel eind, zeker met wildkamperen wat vrijwel overal goed mogelijk is.

Om het relaxed te houden zouden wij rekening houden met 25 EURO pp per dag. Dan hou je genoeg over voor zo'n lekker Argentijns wijntje!! :)

Veel fietsplezier.

Jurgen & Anke

Hallo jurgen,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het betreffende stukje even gekopieerd. het werd geschreven door jochem:

Wat betreft budget voor Argentinie en Chili het volgende.

Als je inderdaad veel gaat wild kamperen is het verdomd goedkoop om hier rond te fietsen. Echter vooral in patagonie is het soms wat betreft het weer wel gewenst om toch een hostel te pakken Smile

In argentinie kan je voor 10 tot 14 euro makkelijk rondkomen, zeker met een hoog percentage wildkamperen (wat heel goed te doen is) met 14 euro kan je zelfs elke avond gewoon uiteten (ik doel niet op de crappy restaurantjes, de goeie Smile) en een hostel nemen in de steden/doprjes.

Chili is een stuk duurder afhankelijk waar je bent. De hostels in de toeristische gebieden komen in de richting van 7 tot 10.000 peso en in de afgelegen gebieden (onder andere de Carratera Austral in zuid chili ) kan je hostels vinden voor 4.000 peso. Santiago is reletief goedkoop, rond de 5.000 tot 10.000 voor een basic hostel. Eten is is een stuk duurder en je budget met uiteten gaan ed zal uitkomen op 20 euro per dag. als je niet veel in de stede blijft zal je ook met een 10 tot 14 euro rond kunnen komen..

Hij schreef van 10 tot 14 euro, vandaar mijn vraag. Ik ga denk ik ook met jullie mee en ga van 25 euro per dag uit. Mocht het toch goedkoper zijn en ik hou geld over, is dat mooi meegenomen. Beter dan dat je zonder komt te zitten.

Jan

Tis eigenlijk allemaal al gezegd maar ik denk dat enige toevoeging op z'n plaats is. Mijn uitgaven patroon was 400 argentijnse peso per week dat was toen 100 euro. Daarin had ik 300 peso nodig voor onderdak/eten en de 100 tot 150 over voor excursies ed (gemiddeld gezien).

Het is allemaal zeer afhankelijk hoe je het zelf wil en gaat doen, neem je genoegen met een minder hostel of camping? Ik heb heel wat bagger bedden/douches gehad maar dat vond ik zelf niet zo'n probleem, het maakte de ervaring eigenlijk alleen maar mooier, ik had ook het idee dat je daardoor ook de mensen ontmoet die langer op reis zijn.
Als je dan van plan bent om (veel) te gaan wildkamperen dan komt het helemaal goed.

Over Paraguay & Uruguay kan ik je niks vertellen, maar Bolivia is heaven voor het budget, zelfs in la paz had ik een 1 persoons kamer in een hotel voor 7 euro (inc. tv!) en redelijk in het centrum. En dat was ver boven mijn gemiddelde hostel/camping :)

Ik had simpelweg gewoon een redelijk beperkte geldvoorraad, als je het hebt ga dan gewoon uit van 25,- euro en dan heb je alle vrijheid die je maar wil.