Hier een nieuwkomer in de (wereld)fietserij.
De aloude discussie omtrent de aanschaf van een aluminium of een stalen frame is me bekend; staal zou wereldwijd beter te lassen zijn, hoewel beide frames in principe even veel / weinig kans hebben om te breken.
Nu ben ik in de gelegenheid om in te gaan op een mooie aanbieding (Santos Travelmaster 2.6), maar een fiets van aluminium.
Graag hoor ik de ervaringen van 'aluminium-fietsers', wellicht zijn daar ook Travelmaster-fietsers tussen. Is aluminium inmiddels op meer plaatsen te lassen? Breuken in het frame gehad?
Als dat oude argument nog steeds geldt: waarom dan nog een aluminium wereldfiets kopen?
Misschien zijn deze vragen elders al lang beantwoord, als dat zo is, waar kan ik de antwoorden vinden?
Alvast bedankt.
Peter.
De aloude discussie omtrent de aanschaf van een aluminium of een stalen frame is me bekend; staal zou wereldwijd beter te lassen zijn, hoewel beide frames in principe even veel / weinig kans hebben om te breken.
Nu ben ik in de gelegenheid om in te gaan op een mooie aanbieding (Santos Travelmaster 2.6), maar een fiets van aluminium.
Graag hoor ik de ervaringen van 'aluminium-fietsers', wellicht zijn daar ook Travelmaster-fietsers tussen. Is aluminium inmiddels op meer plaatsen te lassen? Breuken in het frame gehad?
Als dat oude argument nog steeds geldt: waarom dan nog een aluminium wereldfiets kopen?
Misschien zijn deze vragen elders al lang beantwoord, als dat zo is, waar kan ik de antwoorden vinden?
Alvast bedankt.
Peter.