Er zijn al verscheidene draadjes gestart over camera's.
Ik ben benieuwd wat de stand van zaken anno 2021 is.
Uit de vorige series kwam naar voren dat er smartphone gebruikers zijn, kleine compact, grote zoom compact, spiegelreflex en de systeemcamera's.
Voor zover ik kan overzien is er weinig nieuws onder de zon. (lees: ik zie geen reden een nieuwe camera aan te schaffen)
Daarnaast neem ik als Sony gebruiker waar dat de laatste jaren de ondersteuning voor afstandsbediening minder wordt en dat moderne camera's minder vaak ingebouwde GPS hebben.
Vragen:
- is er iets nieuws onder de zon
- welke camera neem je mee
- heeft je camera ingebouwde GPS
- heeft je camera afstandsbediening
- heeft je camera goede ondersteunende software
- welk programma gebruik je voor het bewerken van je foto's
- welk programma gebruik je voor het overzichtelijk opslaan van je foto's
Mijn antwoorden
- volgens mij hoef ik op dit moment niet het laattse model te kopen
- Ik heb een Sony DSC-HX90V, compact en lichtgewicht, kleine sensor, grote tele, voldoet voor mij prima zolang ik de foto's niet op posterformaat wil hebben.
- ingebouwde GPS, ja en handig
- afstandbediening ja en gebruik ik ook zo nu en dan
- software voor Windows en Smartphone is uitstekend, maar zoals gezegd heeft die bij de nieuwste modellen minder mogelijkheden.
- ik bewerk foto's niet, hoogstens bijsnijden
- Overzicht houd ik met de laatste versie van Picasa
Ik besef heel veel vragen gesteld te hebben, maar vind het toch leuk om opnieuw te horen wat bij jullie de stand van zaken is.
Ik ben benieuwd wat de stand van zaken anno 2021 is.
Uit de vorige series kwam naar voren dat er smartphone gebruikers zijn, kleine compact, grote zoom compact, spiegelreflex en de systeemcamera's.
Voor zover ik kan overzien is er weinig nieuws onder de zon. (lees: ik zie geen reden een nieuwe camera aan te schaffen)
Daarnaast neem ik als Sony gebruiker waar dat de laatste jaren de ondersteuning voor afstandsbediening minder wordt en dat moderne camera's minder vaak ingebouwde GPS hebben.
Vragen:
- is er iets nieuws onder de zon
- welke camera neem je mee
- heeft je camera ingebouwde GPS
- heeft je camera afstandsbediening
- heeft je camera goede ondersteunende software
- welk programma gebruik je voor het bewerken van je foto's
- welk programma gebruik je voor het overzichtelijk opslaan van je foto's
Mijn antwoorden
- volgens mij hoef ik op dit moment niet het laattse model te kopen
- Ik heb een Sony DSC-HX90V, compact en lichtgewicht, kleine sensor, grote tele, voldoet voor mij prima zolang ik de foto's niet op posterformaat wil hebben.
- ingebouwde GPS, ja en handig
- afstandbediening ja en gebruik ik ook zo nu en dan
- software voor Windows en Smartphone is uitstekend, maar zoals gezegd heeft die bij de nieuwste modellen minder mogelijkheden.
- ik bewerk foto's niet, hoogstens bijsnijden
- Overzicht houd ik met de laatste versie van Picasa
Ik besef heel veel vragen gesteld te hebben, maar vind het toch leuk om opnieuw te horen wat bij jullie de stand van zaken is.