Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Giant Jubilee - Forum Wereldfietser

Giant Jubilee

Mijn zoon wilde voor de middelbare school een fiets met rekje voorop. Nu we in de meivakantie in Nederland willen fietsen (Noordzeeroute of Zuiderzeeroute) gaat dat niet met deze zware fiets. De afgelopen paar jaar zijn we niet op fietsvakantie geweest maar nu lijkt het me handig om er toch een fiets voor hem bij te kopen die hij ook kan gebruiken voor wat langere afstanden dan huis-school.
Ik heb een Giant Jubilee gezien die waarschijnlijk al best oud is. Ik zal nog foto's vragen die wat meer een close up geven van tandwielen e.d. Maar in elk geval geen verende voorvork en zadel bij een oude fiets. :wink:

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Kan zo'n fiets nog wat zijn, mocht hij er goed uit zien? Of kan ik beter een fiets van rond de 300 euro zoeken? Dat is wel het maximum dat we kunnen/willen uitgeven.
Ik zou een Giant Expedition pakken, als je even geduld hebt kom je er echt wel eentje gebruikt tegen in die kleine maat.

Neem een fiets met 3x8 of 3x9 versnellingen je hebt er eentje die recent genoeg is.

Zo heb je allemaal een stuk betere onderdelen, en als 'ie eruit gegroeid is... een stuk betere restwaarde.

Mirjam* schreef:
zo 07 mar, 2021 15:39
Maar in elk geval geen verende voorvork en zadel bij een oude fiets. :wink:
Dat zou ik in die prijsklasse allemaal overslaan inderdaad. Dat wordt dan vooral ballast wat stuk kan. Een verende voorvork en zadelpen kunnen prima, alleen niet voor dat geld.
Die fiets ziet er toch best netjes uit, als hij past, waarom niet? Hij zal er waarschijnlijk toch maar 2 of 3 jaar mee rijden, als het al zolang is.
Deze ziet er, zover van de foto te beoordelen, best netjes uit.
De kettingkast is nog heel, en de originele handvatten zitten er nog op, waarschijnlijk is er niet veel op gefietst. Ik heb ook een Giant gehad met deze handvatten, na verloop van tijd werden deze steeds plakkeriger en heb ik ze vervangen.
Het dikke zadel (Dunlop van Action?) staat een beetje veel naar voren, de strop zit normaal aan de achterkant van de zadelpen.
Prima fiets als je 'm al zou hebben ja, of van iemand in je omgeving over zou kunnen nemen voor een flesje wijn of een appeltaart. Fiets is ook prima te gebruiken voor het beoogde doel.

Maar als je toch geld uit gaat geven zou ik de uitdaging zoeken in het vinden van een betere voor hetzelfde geld of misschien net iets meer dan deze. Het was nou niet bepaald het topmodel destijds.

Het gestelde budget is twee keer zo hoog, dus dat maakt je nog wel aardig flexibel. En binnen die 300 euro kun je met een beetje geduld echt wel een leukere fiets vinden dan deze. Kijk ook eens naar bijvoorbeeld een Snel Safari of Vittorio in een klein maatje, die verkopen vaak niet zo rap als de betere modellen van Giant.
Bedankt voor jullie reacties! Ik zoek nog even verder...