Mijn ervaring stamt uit september 2017 (rond het Catalaans afscheidingsreferendum). Ik kwam bij Puigcerda uit Frankrijk en ben tot aan San Sebastian gefietst.
* Puigcerda - La Seu d'Ursell (<1 dag): inderdaad behoorlijk wat verkeer. Tegelijk is het ook, naar goed Spaans gebruik, een breed aangelegde weg waarop overwegend vrij rustig gereden wordt. Minder verkeer was leuker geweest, maar "ronduit gevaarlijk" zou ik hem niet noemen
* La Seu d'Ursell - La Pobla de Segur (1 dag): hier inderdaad een rustiger bergweg. Coll del Canto een mooie bergpas (1725 m), voor de (langere) tunnels verderop wordt je als fietser naar de parallelle, oude weg verwezen. Laatste stuk tot La Pobla de Segur is spectaculair te noemen
* La Pobla de Segur - Jaca (3 dagen): andere route genomen: C13 - Remp - C1311 - Puente Montañana - N230 (druk) - Benabarre - A1606/A1605 - Graus (overnachting) - via kleine wegen naar Sarvisé (overnachting; NB HU-631 was afgesloten, wat een flinke, niet ingecalculeerde, extra klim opleverde) - via Biescas/Sabiñánigo naar Jaca
En het ging nog wat verder, maar daar loopt de N260 niet meer, dus dat raakt offtopic