Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tip: Koplamp bij Xenos - Forum Wereldfietser

Tip: Koplamp bij Xenos

Hoi,
Ik het kader van Het is voorjaar dus tijd om leuke uitrustingsstukjes te kopen deze: Bij de Xenos ligt dit lampje:
Afbeelding
Het weegt niks: 35 gram mét hoofdband en zonder 3AA batterijen en 72 gram met beide. Iets voor Jim!
Het licht dat er uit komt is vrij blauw en het is niet verstelbaar.
Maar het zit goed en het doet het - ook op oplaadbare batterijen.
En kost 3.99 euro. Niet verkeerd die prijs.
Leon

Ik heb deze lamp vorig jaar voor mijn vriendin gekocht, ook bij de Xenos. En dan zit je daar voor je tent in het donker: ik met mijn Petzl Zipka van €42,50 en zij met haar Xenos van €3,50, en die van haar geeft net zoveel licht als die van mij?! :shock:

Das misschien een goede variant op het waxinelichtje wat we tot nu toe gebruikten (wel wat minder romantisch, maar ach...).
Iemand enig idee hoelang de lampjes branden? Met redelijke, onoplaadbare batterijen?
Groet,
Maurits

Lang!

Maandag naar de Xenos!

John.

Hoi John,
Ik kom zojuist terug van de xenos op de rijnekeboulevard in Hazerswoude Rijndijk. Het was al helemaal uitverkocht.
Ze kregen het mischien nog een keer. Hopelijk heb je meer succes.

Vorig jaar heb ze diverse keren lampjes gehad, dus geen nood(verlichting) ;) komt wel weer,

MiaV schreef: Ik kom zojuist terug van de xenos op de rijnekeboulevard in Hazerswoude Rijndijk. Het was al helemaal uitverkocht.
Hoi Mia,

Kom je toevallig morgen naar de Fietswandelbeurs? Dan neem ik er wel eentje voor je mee.

Gerd

Ik heb er vanmiddag net twee gekocht voor de kinderen, die het supercool vinden (en me al tijden de kop suf zeurden sinds ze Marco en Lisette met zulke dingen gezien hadden). Ze zien er prima uit, maar gebruikt hebben we ze nog niet.
Wim

Het kan nog goedkoper: net vanmiddag er een gekocht bij de Action voor Eur 2,98 incl batterijen....

Hoi Gerd,
Bedankt voor het aanbod om een lampje mee te nemen naar de fietsvakantiebeurs, maar ik ben vandaag (zaterdag) geweest. Kom er net vandaan. Maar zoals Roald zegt komen ze nog wel vaker. Hoop moet er altijd blijven. Alleen, ik ga al 1 april naar Portugal en hoop dat ze er dan weer zijn.
Ik ga het maandag ook maar eens in Venray proberen!

Zonet even in mijn pauze bij Xenos in Utrecht binnengewipt. Daar lag nog een enorm voorraad van de bewuste lampjes. Ik heb er meteen eentje aangeschaft. Batterijen erbij gekocht en ziet er zeer goed uit.

Ik heb hem zojuist gekocht. :( :( :( :( :cry:

Er zitten 4 standen op
*Uit
*knipperend alle lichtjes
*knipperen om en om' alle lichtjes
*aan, hierbij lijkt het of er een ledje achter de 3 middelste aan staat waardoor het niet echt fel is de buitenste zijn gewoon niet aan. :cry: :cry:
Nou ja niet verkeerd, zoals in het begin wordt gesteld..... :? :? :?
Ik overweeg hem terug te brengen, hij is ook echt niet meer waard dan 3,99
Niet waterdicht, niet verstelbaar, knop die aan blijft in je tas waardoor je toch snel nieuwe batterijen nodig hebt. Kortom een kat in de zak, ondanks de prijs. :evil: :evil:

Fietsgroet, :D :D :D :P :P

Menno

En weer is de tijd sneller dan welke fietser ook. Wat is dat toch ??? Dit is de derde keer dat dit mij / ons gebeurt. het is toch echt een uur eerder
18:09 en geen 19:09
Menno

Menno,

Ik denk dat jouw exemplaar dan toch niet goed is. Bij mij kun je niet tegen het licht inkijken op de aan stand. alle ledjes branden naar mijn idee op vol vermogen. Omruilen misschien???

En wat voor iets verwacht je voor die prijs..... een waterdicht lampje van topkwaliteit :?:

menno schreef:Ik heb hem zojuist gekocht. :( :( :( :( :cry:
... het niet echt fel is de buitenste zijn gewoon niet aan. :cry: :cry: ...
ff gaan ruilen!
Ik heb hem al op mijn kop gezet, en volgens mij is de niet verstelbare stand precies de juiste. En ja, voor nog geen 4 euro....
Leon

Joepie!!! Ook ik heb een echte xenos!!!
De opmerking van Menno w.b.t. de knop is het overdenken waard, lege batterijen is helemaal niks.
Die waterdichtheid introduceerd me niks, zwemmen in het donker is niet mijn hobby.

Weet iemand een tip waardoor het knopje niet ingedrukt wordt door je bagage?

Groet, John.
Weet iemand een tip waardoor het knopje niet ingedrukt wordt door je bagage?
Wat dacht je van de batterijtjes er uithalen??? Dat doe ik met mijn 10x duurdere Petzl ook, want die heeft hetzelfde euvel....

Groetjes,

Astrid

Of iets om het knopje heen lijmen. Bijvoorbeeld een rubber ringetje wat je met secondenlijm erop vast zet. Het knopje ligt dan in een verdieping waardoor het minder snel wordt ingedrukt.

Richard B schreef:Of iets om het knopje heen lijmen. Bijvoorbeeld een rubber ringetje wat je met secondenlijm erop vast zet. Het knopje ligt dan in een verdieping waardoor het minder snel wordt ingedrukt.
Kijk, dat is nou handig en toch makkelijk!
Dit is zo'n tip waarvoor je dit forum bezoekt!!!

Richard bedankt!


John.