Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Belangrijke gegevens - Forum Wereldfietser

Belangrijke gegevens

Hoi,

Maakt iemand van jullie voordat jullie op een (lange) fietsreis gaan wel eens een documentje met de belangrijkste gegevens, zoals paspoortnummers, noodnummers, belangrijke telefoonnummers, banknummers etc?

Zo ja, wat staat er precies allemaal in?

Wat mag niet ontbreken?

El & El

Ja, "datakluisje" met meest voor de handliggende dingen, dat ik aan familie geef, Soms met verwijzing naar een envelop in huis met meer gegevens in geval van ernstige ongelukken of vertrek naar het eeuwige fietswalhalla.

er gaat best veel op een A4.. tegelijk ook kwetsbaar natuurlijk om alle gegevens bij elkaar te hebben, mocht het in verkeerde handen vallen.

:D

stuur het als een email naar je zelf, als je je password nog weet kun je het 'overal' opvragen

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Als e-mail naar onszelf sturen was inderdaad de bedoeling, maar wat staat er nu precies allemaal op dat A4-tje?

Wat zijn de gegevens die echt niet mogen ontbreken?

El & El

Hierbij mijn overzicht
Kunnen jullie natuurlijk zelf in schrappen of aanvullen:
·gegevens ticket en vluchtnummers.
.telefoonnummers om verloren of gestolen pasjes etc onmiddellijk blokkeren.
·gegevens agent en eventueel plaatselijke agent.
·gegevens eventuele reserveringen en telefoonnummers.
·gegevens reisverzekering, polisnummer en telefoonnummer alarmcentrale.
·gegevens ziektekostenverzekering, polisnummer en nummer noodtelefoon.
·gegevens overige relevante verzekeringen.
·gegevens bank om eventueel snel geld over te laten maken.
·gegevens bank voor internet bankieren.
·gegevens oppas van je huis.
·gegevens familieleden.
·gegevens fietsenhandelaar voor eventuele onderdelen.
·gegevens Nederlandse ambassade in het land waar je fietst.
·overige belangrijke telefoonnummers, analoge en digitale adressen.
·zo nodig: medische gegevens, bloedgroep, recepten medicijnen.
·diverse toegangscodes.

Veel plezier in Las Vegas. Heeft Marco de Wit jullie kunnen overuigen?
En ook op een papiertje op een niet té voordehand liggende plek.
Wel even insealen natuurlijk! :wink:

Ik zou als aanvulling op het lijstje van Bert nog het nummer van je paspoort er ook op zetten.
Tevens zou ik hét contactadres/-telefoonnummer in de lokale taal aangeven, of indien meerdere talen worden doorkruist, in het Engels sowieso. Zoals in mijn geval bijvoorbeeld "HOME" en dan de contactgegevens, i.p.v. "Vader en Moeder" (welke tekst ze in een niet-Germaanse taal-land vast niet zullen begrijpen :wink:).

Ik houd overigens altijd m'n echte paspoort en m'n nep gescheiden van elkaar, waarbij het echte alleen redelijk binnen handbereik gepakt is bij het overschrijden van grenzen waarbij het officiële document moet worden getoond. Verder zit deze altijd ver weggestopt. Evenals de bruikbare bankpas.
De nepperd zit wat minder buiten handbereik, evenals het nep-paspoort.

Da's interessant: Hoe kom je aan een neppaspoort? Ik heb ooit een verlopen paspoort er voor willen gebruiken. Kreeg dit van het gemeentehuis ook mee.....maar wel met grote gaten erin gestanst. Onbruikbaar dus. Zelf maken dan maar? Ben benieuwd hoe je dat doet.
Inderdaad wat je zegt: een verlopen paspoort.
Helaas horen daar volgens de wet gaten in te zitten of hoekjes vanaf te zijn. Maar tja, wat moet je anders als eerlijke burger bij mogelijke overvallen/berovingen?
Bankpasje was ook een pasje waarvan de datum nog niet verstreken was, maar omdat ik bij die bank had opgezegd kon hiermee toch niks gedaan worden :wink:.

ls mijn vrouwtje en ik op reis gaan hebben we van elkaar een copie van alle belangrijke papieren.
Gelukkig nog niet nodig gehad

Groetjes

Leen

Vergeet een fotokopie van je paspoort niet, ik heb zelf ervaren dat ik hierdoor vrij snel een laissez-passer kreeg toen mijn paspoort gestolen was in Equador.

Groetjes, Frank

hallo,

uiteraard is de lijst van bert sitters meer dan kompleet maar zelf
scan ik de belangrijkste zaken even in, zoals paspoort maar ook de pasjes,
tickets en andere belangrijke zaken. stuur deze in een mail naar de
thuisblijver(s) en zet ze op twee memory sticks. een voor mij en een voor
m'n vrouw. als er paspoort probleem o.i.d dergelijks is dan
zal de ambassade en/of politie (indien niet te extreem ver weg) wel
een PC hebben om de boel uit te lezen.
Ook gaat een kopie van m'n paspoort in m'n zadelpen, als reserve en
om aan te kunnen tonen dat het MIJN fiets is.

vriendelijke groet,

hans stalpers
Frank schreef:Vergeet een fotokopie van je paspoort niet, ik heb zelf ervaren dat ik hierdoor vrij snel een laissez-passer kreeg toen mijn paspoort gestolen was in Equador.
Ik mag toch aannemen dat een ambassade genoeg heeft aan het nummer van je paspoort i.c.m. bijvoorbeeld een bankpas o.i.d.!?
Hoewel... Tegenwoordig weet ik niet meer van wat soort wijsheden je nog zeker kunt zijn... :roll:

Allen,

Bedankt voor de uitgebreide reacties.
Ik ga nu een lijstje samenstellen en mail dat naar onze ouders en naar onszelf, zo hoeven we alleen ons ww maar te onthouden...nah, dat moet wel lukken! :shock:

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in de uiteindelijke opzet, kun je ons wel een PB sturen, dan sturen we je die toe (uiteraard zonder de gegevens hehehe).

El & El

In plaats van het nummer van je paspoort kun je beter een paar kopieen meenemen en op diverse plaatsen verstoppen.

bert sitters schreef:In plaats van het nummer van je paspoort kun je beter een paar kopieen meenemen en op diverse plaatsen verstoppen.
En je scant je paspoort, zet het plaatje in een worddocument dat je met een wachtwoord erin naar jezelf mailt en/of op internet zet.
Leon

Neppaspoort? Even in Friesland bij de VVV een Fries paspoort halen!

Hallo Roberjan,
Ik mag toch aannemen dat een ambassade genoeg heeft aan het nummer van je paspoort i.c.m. bijvoorbeeld een bankpas o.i.d.!?
Ik kreeg toen te horen dat het voor hun makkelijker was, doordat ik een kopie had. Ik had toen ook geen ander identiteitsbewijs (bijv. een rijbewijs) bij me.

Op de site van het Ministerie van Buitenlandse zaken word het zelfs aangeraden om een kopie mee te nemen:
link

Zal wel iets te maken hebben met het vaststellen van je identiteit.

hmm

Hmm, weer een rariteit bij onze overheid. Maar ach, geeft aan dat het ook maar mensen zijn.

Voor de liefhebbers:

Een voorbeeld van ons lijstje kun je downloaden door op de volgende link te klikken:

belangrijke gegevens

Er zit een ww op: santos

Postal Code = nahja... kun je wel raden wellicht! :)

De lijst is wellicht nog niet volledig, mail gerust jullie op of aanmerkingen aan ons door ( info@fietsjunks.nl ), zijn we allemaal mee gebaat en komen we tot een volledig exemplaar.

Succes ermee!
El & El

Tijdens de cursus "Voorbereiden van een Wereldreis" hebben jullie van ons een handboek(je) gekregen waarin ook een lijst stond met gegevens die je zou kunnen bewaren. Deze gegevens staan bij ons in een "infoboekje". Hierin staan ook copiën van paspoorten, rijbewijzen, inentingsboekje, visum, verzekeringsgegevens, verklaring van goed gedrag, recepten, adressen, enz. Wanneer je het lettertype klein maakt onstaat er een goed hanteerbaar boekje. Eén copie in het frame, één copie in de tassen en één copie naar ons eigen emailadres.
Alleen een nummer van bijvoorbeeld een paspoort is in theorie voldoende voor het verkrijgen van een nieuw paspoort maar het helpt enorm wanneer je ook een copie van dit document hebt.

Succes,
Marco