Ik vroeg me af of er al wat ervaringen zijn over plek voor trekkers op campings in deze coronatijden. Zijn de campings in bijvoorbeeld Duitsland overvol omdat Duitsers niet naar andere landen gaan, of valt het allemaal wel mee? En moet je nu van tevoren reserveren, of valt dat ook wel mee? Zelf ben ik op dit moment vooral geïnteresseerd in noord Duitsland, maar ook andere bestemmingen zijn natuurlijk van belang. Ik vraag het omdat ik eigenlijk geen idee heb wat de situatie is.
Ik verwacht dat je je weinig zorgen hoeft te maken en dat er gemiddeld gezien ruimschoots plek beschikbaar is.
2 weken geleden was ik voor 10 dagen in Zwitserland en op alle campings daar waren er zeeen van ruimte voor tent-/fietskampeerders. Wel veel Duitsers gezien in Zwitserland, sterker nog het overgrote deel van de toeristen daar was Duits. Het is dus zeker niet zo dat Duitsers niet buiten hun eigen land op vakantie gaan. Ook in Zeeland - waar mijn ouders wonen - zit het alweer tjokvol met Duitsers. Zelf was ik in juni nog met de fiets bij een camping in NL, ook daar voldoende ruimte.
Specifiek Noord Duitsland heb ik helaas geen ervaring mee, wel weet ik dat over het algemeen campings in Duitsland al minimaal 3 weken weer op volle toeren draaien.
Wellicht een paar campings aldaar opbellen en informeren?