Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tout Terrain Amber Road vraag - Forum Wereldfietser

Tout Terrain Amber Road vraag

Onlangs heb ik een Tout Terrain Amber Road demo exemplaar op de kop getikt. Fiets rijdt geweldig en ik ben er heel blij mee!
Afgelopen weekend heb ik voor de fun de 50mm almotions gewisseld met 57mm Smart Sam’s (zonder spatborden). 40km heb ik gefietst in de Kempense bossen in de buurt en het ging prima! Nu ben ik van plan om de fiets ook voor bikepacking tochten te gebruiken, maar ik vraag me af of de frame en fork stevig genoeg zijn? Heeft iemand hier offroad ervaring met de Amber Road of deskundig advies of dat verstandig is?

Alvast bedankt!
Natuurlijk kan dat. Waarvoor zou je anders zulke dikke banden er in kunnen passen en bovenal waarom zou het merk Tout Terrain heten!
Zo lang je niet gaat downhillen zie ik geen probleem ;)

Met een gravelbike gaat bikepacken ook prima en een TT-frame lijkt me dan nog een stuk steviger.
Fijn, zoveel ruimte in het frame! Verdient wel even een fotootje als bijlage hier nu met het nieuwe schoeisel eronder ;)
Jurr schreef:
di 03 sep, 2019 00:10
Fijn, zoveel ruimte in het frame! Verdient wel even een fotootje als bijlage hier nu met het nieuwe schoeisel eronder ;)
Mee eens, foto graag :).
Bedankt voor jullie reacties!

Hier zijn de foto's net voor mijn tocht afgelopen zondag. Banden nog proper.. :D

Bijlagen

Grum schreef:Hier zijn de foto's....
Superbe !
Lekker!

Mooi slot + slothouder trouwens.
Grum schreef:
di 03 sep, 2019 09:58

Hier zijn de foto's net voor mijn tocht afgelopen zondag. Banden nog proper.. :D
Ik vind 'm als Amber Offroad een stuk leuker dan als Amber Road ;)
Fedor schreef:
di 03 sep, 2019 12:55
Mooi slot + slothouder trouwens.
Dat slot zat ik ook naar te kijken. Is het een Abus of is het iets anders? Verder vroeg ik me af welk stuur je erop hebt zitten en met hoeveel back sweep.
Dat is een abus bordo. Ze zijn relatief makkelijk open te krijgen, want de klinknagel is een zwak punt, de metalen platen zijn sterk, waardoor je met een betonschaar kracht kan uitoefenen op die klinknagel.

En nee, ik ben geen fietsendief, ik werk als fietsenmaker en af en toe krijg je wat terug.
ErikB81 schreef:
do 05 sep, 2019 11:16
Dat is een abus bordo. Ze zijn relatief makkelijk open te krijgen, want de klinknagel is een zwak punt, de metalen platen zijn sterk, waardoor je met een betonschaar kracht kan uitoefenen op die klinknagel.
Zonde zeg. Hoe zit dat bij de concurrentie in vouwslotenland? Zijn die minder beroerd?
Jurr schreef:
do 05 sep, 2019 11:26
Zonde zeg. Hoe zit dat bij de concurrentie in vouwslotenland? Zijn die minder beroerd?
Voor zover ik weet is dit de dikste en de sterkste van de vouwsloten. Het is geen slecht slot, maar de verhouding prijs-kwaliteit is een beetje scheef.
ErikB81 schreef:
do 05 sep, 2019 11:16
Dat is een abus bordo. Ze zijn relatief makkelijk open te krijgen, want de klinknagel is een zwak punt, de metalen platen zijn sterk, waardoor je met een betonschaar kracht kan uitoefenen op die klinknagel.
Ik heb de Granit-versie, da's ook de enige versie die ART-goedgekeurd is (**).