Ik ben momenteel een weekje aan het fietsen in de Ardennen: België, Luxemburg en plukjes Frankrijk en Duitsland. Vandaag reed ik vanaf de camping in Arlon over paadjes en binnendoorweggetjes Luxemburg in. Wat na België gelijk opvalt (behalve de dure auto's en goed onderhouden huizen) is het asfalt. Wauw, dat rolt goed. Maar nog mooier zijn de fietspaden /autoluwe wegen tussen de steden en dorpen. Die zijn supergoed aangelegd. Vaak zijn ze lichtglooiend, en soms even steil. Maar wat een feest! Op deze manier kon ik heel leuk Luxemburg-city inrijden. Ook in deze stad zijn er her en der mooie fietspaden. Na de hoofdstad kon ik weer verder over fietsroutes en af en toe even mijn eigen weg om in een ander dal te komen (bijv. een supermooi mtb-pad langs de Haalerbaach). Ik weet het: ze zijn superrijk (o.a. dankzij het belastingparadijs), maar ze doen er in elk geval iets nuttigs mee. Morgen staan er bij 35 graden Celsius veel hoogtemeters op het programma - eens kijken of ik morgenavond nog zo positief* ben.
*) Luxemburgs Verkeersbureau: sponsor mij. Ik maak deze terechte reclame niet voor noppes.
*) Luxemburgs Verkeersbureau: sponsor mij. Ik maak deze terechte reclame niet voor noppes.