Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsverhuur - Forum Wereldfietser

fietsverhuur

Hallo,

we willen graag op fietsvakantie, maar hebben geen eigen fietsen (die hebben we wel, maar zijn niet geschikt..). Nu heb ik al verschillende reisorganisaties gevonden die reizen organiseren met fietsverhuur, maar dan zit je weer aan hun plan vast.. Weet er iemand misschien een oplossing (goede fietsverhuur in het buitenland)? We denken aan landen als Turkije maar ook Azie - Vietnam/Laos (erg open dus).

Groeten,
Irene

Leuk he, :D je vraag gesteld op vrydag de 17-de en al een reactie op donderdag de 16-de Maarre ik zou toch proberen om in Nederland een goede fiets te regelen. Om in dat soort landen een fiets te huren zal m.i. wel lukken, maar wat voor een bike krijg je dan mee :?: Als je b.v. in Vietnam bent en je wil een tocht maken van een paar dagen ga je meestal niet over gladjes asfalt. En in Turkye ook niet. En wat dan te denken van je bagage die je aan je bike moet hangen, je moet dan toch je spullen mee. Als je je probleem voorlegt aan een goede 'fietsboer' (zit die Aart Kok niet in Utrecht :idea: ) dan zal hij je zeker helpen met een paar goede bikes. Ook de kosten van het meenemen in het vliegtuig valt wel mee. Vraag in elk geval hoe je je bike moet verpakken (doos, plastic hoes, isolatie-buis). Je weet in ieder geval dat je een goede bike hebt tijdens je trip en dat je niet off-road gaat met een 'opoe' fiets. Steek je :idea: eens op bij je dealer.... Ik zou een bike uit Nederland meenemen, want je (fiets) vakantie valt of staat toch met de staat van je fiets. Suc6 Guurtje

http://members.lycos.nl/ymondbikers :wink:

Toch nog ff lopen spitten voor je. Kijk even bij Asian Way Of Life...welliswaar ook een organisatie maar je kunt er je bike 'gratis' meenemen in het vliegtuig en je kunt er zelfstandig op pad. www.awol.nl Ook kun je eventueel op www.marktplaats.nl een advertentie plaatsen/zoeken die een voor jou/jullie geschikte bike heeft? Nou suc6 nogmaals...Guurtje

http://members.lycos.nl/ymondbikers

Leuk inderdaad, zo'n snel antwoord. Fijn dat er meegedacht wordt, en ik ben het helemaal eens met je argument dat we niet op een opoe-fiets willen!
Maarre, 'even' 2 fietsen aanschaffen is helaas geen optie... Bestaan er echt geen organisaties die in het land zelf fietsen verhuren? Of weet iemand of ik hier in Nederland een fiets kan huren om mee te nemen?

Groeten,
Irene
Goede fietsen huren in het buitenland? Vergeet het!!!!!!. Een goede fiets is maatwerk. Je moet die fiets ook voorafgaande aan je reis inrijden. Daar heb je tijdens je reis alleen maar plezier van. Een fiets is inderdaad een investering, maar reken bij de aanschaf niet alleen op die ene tocht. Eenmaal bevangen met het fietsvirus wil je vast meer op de fiets onderweg. Bovendien met een goede fiets kun je ook een lekker lang weekend weg met Hemelvaart en Pinksteren. Een fiets is ook iets persoonlijks. Gelukkig zijn er ook goede fietsenhandelaren die met je mee kunnen denken en je een juist advies kunnen geven zonder verplichting. Waar? kijk eens naar de advertenties in het tijdschrift De Wereldfietser of kom naar de Fietsvakantiebeurs 1, 2, februari in Nieuwegein, of de Op Pad Beurs van 7 - 9 maart in de Amsterdamse RAI.


Veel plezier!

Bert Sitters www.fietswegen.nl

Juist Bert, Ik heb hier in Thailand 50 zeer goede fietsen met voorvering en 24 versnellingen maar ik verhuur ze niet. (vraag maar aan Fritz)

Wel kan ik niet begeleide tochten organiseren tot 10 dagen waar de fiets en het hotel met ontbijt inzitten voor rond de 25 Euro per dag per persoon.

Somchai,

ook ik heb een vraagje.
Je zegt dat je niet-begeleide tochten organiseert, maar op je site zie ik alleen georganiseerde tochten? Kun je iets duidelijker zijn?

Groeten,
Irene

kees schreef:Beste Somchai,

Ik heb een tegenstrijdigheid gevonden in je korte anekdote. Eerst meld je dat je geen fietsen verhuurd, maar later blijk je ze voor een dag te verlenen met maaltijden erbij (een soort van all-inclufiets zeg maar). Dat is een beetje hetzelfde alsdat ik vraag: Werk je in de horeca? Nee ik ben barman!

Wat studeer je? Delft

(Delft is geen studie, delft is een stad, met inwoners en straten)

Ik vraag het nog een keer: Wat studeer je? Informatica

O, en druk je dan ook wel eens op enter? Ja

En jij, zit jij nog op school? Nee, ik studeer

En dan komen we weer bij die barman uit

Dus Somchai: Verhuur je nou wel of niet fietsen?????????

MvG

Kees

PS. Ben je al bijgekomen van onze slopende reis naar Egypte en weer terug en vicecersa?

Sorry dat ik niet al te duidelijk was Kees, ben nog aan het bijkomen van die zware reis.

Ik verhuur dus geen fietsen appart maar wel in een pakket.

Of te wel ik werk wel als barman maar niet in eender welk cafe.

irene schreef:Somchai,

ook ik heb een vraagje.
Je zegt dat je niet-begeleide tochten organiseert, maar op je site zie ik alleen georganiseerde tochten? Kun je iets duidelijker zijn?

Groeten,
Irene
Aan deze site zijn we nog iedere dag aan het werken vandaar dat er alles nog niet opstaat.

Het gaat (voorlopig) om tochten in de buurt van Chiang Mai.
Waarom?

1. Zo zijn we altijd standby en snel ter plekke moest er iets gebeuren of een probleem zijn.
2. De streek rondom Chiang Mai is werkelijk fantastsich en sterk afwisselend.
3. De hotels of resorts zijn voorzien van een zwembad en soms zelfs modderbaden, jacuzzi enz.
4. Het is makkelijk omdat men begint te fietsen in Chiang Mai en men komt terug aan in Chiang Mai.
5. Er wordt enkel op kleine wegen gereden.


In het pakket zit.
Iedere dag een hotel overnachting met ontbijt
Fiets (aangepaste mountain bike) met voorvering en 24 versnellingen, voorzien van een draagrek met tassen.Cateye fietscomputer.
Gedetailleerde route beschrijvingen die ook de verwijzen naar de bezienswaardigheden beschreven in een gids (de beste van de streek)
Kaart, een Thais woordenboekje.
Plak -en reparatie set met pomp, reserve binnenband etc..
Verzekering. Helm.

Aan deze routes is soms zelfs meer dan 6 jaar research aan vooraf gegaan en ze worden regelmatig nagereden.
Bergen? ... mogelijk.
Vrijwel vlak? ...mogelijk.
Olifanten... mogelijk.
Dagtochten van tussen de 30 en 70 km

Ze zijn niet te vergelijken met die van AWOL of vlieg en fiets omdat we hier echt de kleine wegen opzoeken.
Ook niet vergeten dat zij eigenlijk van A naar B rijden Hetgeen ook zijn voordelen heeft natuurlijk.

Vriendelijke groet,