Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Utrecht - Cairo - Forum Wereldfietser

Utrecht - Cairo

Ik heb het plan opgevat om voorjaar 2007 het eerste deel van mijn fietsreis naar Zuid-Afrika te maken. Van Utrecht naar Cairo (deel 2 cairo - kaapstad). Genoeg mensen die je aankijken of je gek bent geworden.. :) Denk zelf dat het mogelijk is en wel in een maand of drie a vier.

Als ik hier op het forum kijk zie ik dat weinigen deze reis gemaakt hebben en begin ik me af te vragen of het wel te doen is in mijn geschatte tijd. Wellicht is er iemand tot Istanbul gefietst en kan me informatie geven

Tevens hoop ik dat iemand mij advies kan geven welke banden ik voor mijn mountainbike kan gebruiken..
Hoi,

In de draad http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3300 is net de vraag naar een route naar Istanbul naar voren gekomen en beantwoord door verschillende mensen die al naar Istanbul zijn gefietst. Misschien een idee om daar eens een PB (persoonlijk bericht) naar te versturen?
Wat betreft banden onder een mountainbike is het vrij eenvoudig: wil je onverhard fietsen mét noppen, wil je verhard fietsen dan een Marathon of een Big Apple (beiden Schwalbe) of een Town & Country (Continental). Het is afhankelijk van je hoeveelheid bagage. Ga je echt wildkamperen, dan zeker is de Marathon aan te bevelen. Zo niet, dan zijn de andere goed.
De breedte van de velgen laten waarschijnlijk weinig keuze over. De velg van een mountainbike is natuurlijk breed, dus een brede band. Bovendien komt een brede band het rijcomfort te goede. Wil je op snelheid gaan "crossen", dan kun je een smallere velg overwegen. Maar je craag ging alleen over de band, dus bij deze.

Afhankelijk van je route en het aantal kms per dag kun je wel in 3 a 4 mnd naar Cairo fietsen. Vanuit Adana naar Cairo is 4 weken. Istanbul - Adana is een week of 3; Igoumenitsa Istanbul is een week of 2,5; Venetie Igoumenitsa op de boot is ruim een nacht en Den Haag - Venetie is ongeveer 2 weken.
Moet dus kunnen lijkt me, via deze route en met gemiddeld 110 km/dag.
Houd je ruim de tijd over voor de sightseeing.

oh ja, banden voor op je fiets: kies de CST. Hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Niet duur, wel erg goed, loopt licht.

Town & Country banden van Continental heb ik zelf slechte ervaringen mee uit het verleden. Twee banden van dit type scheurden al snel tijdens fietsvakanties uit aan de wangkant, met beide keren klapbanden tot gevolg.
Excuses. Ik dacht uit m'n hoofd te weten over welke Continental-band iedereen aangenaam verrast is. Dat is dus blijkbaar níét de Town&Country, maar uiteraard de Travel.Contact. Nogmaals mijn excuses!